Протягом звітного періоду педагогічним колективом апробовано структурно-змістову модель освітнього округу. Модель визначає місію округу, яка полягає у створенні умов щодо формування конкурентоспроможного вчителя, модернізації його професійного розвитку, усунення суперечностей, що виникають між потребою суспільства в якісній підготовці вчителів і наявними можливостями освітньої системи округу. Розкриває завдання округу:створення єдиного інноваційного освітнього простору; реалізація індивідуальних програм професійного та особистісного розвитку педагогів з урахуванням їхніх власних потреб та вимог замовників освітніх послуг; забезпечення учням можливості вибору індивідуального освітнього напрямку; координація навчально-виховного процесу в структурних підрозділах округу для розширення спектру та підвищення якості додаткових освітніх послуг.
Модернізація управління інноваційними процесами у межах освітнього округу ефективна за умов створення системи управління, ознаками якої є концептуальна цілісність, структурна завершеність, цілеспрямованість і керованість, функціонально-діяльнісний характер взаємодії її складових, діагностично-результативний супровід на основі визначених критеріїв і показників. Система управління інноваційними процесами в окрузі ґрунтується та забезпечується нормативно-правовими, соціально-педагогічними, психолого-педагогічними, організаційно-управлінськими умовами і передбачає:
· оновлення змісту, функцій і технологій управління;
· розвиток інноваційної компетентності педагогів, управлінців;
· застосування програмно-проектного підходу у визначенні змісту і технологій інноваційного процесу.
Реалізація експерименту здійснюється через принципи гуманізації та демократизації, принцип креативності, орієнтації на інноваційні процеси, на формування творчої особистості, а також реалізацію принципів справедливості, ініціативи, стабільності педагогічного колективу. Модель округу - результат творчого пошуку колективу всіх суб’єктів навчально-виховного процесу .
Основними умовами управління нами визначено: нормативно-правові, соціально-педагогічні, психолого-педагогічні та організаційно-управлінські.
Нормативно-правові умови складають документи міжнародного, державного та регіонального рівнів, що визначають і упорядковують інноваційні процеси.
Соціально-педагогічні умови відтворюють соціально-економічні, культурні та освітні потреби регіону з урахуванням державно-громадського характеру управління як основи автономного функціонування й розвитку інноваційного середовища в регіоні та формування регіональної освітньої політики.
Психолого-педагогічні умови управління розглядаються у контексті інноваційної компетентності педагогів: готовності до змін; соціально-педагогічній ерудованості; здатності оперувати інформацією; готовності до постійного самонавчання та саморозвитку, комунікації та емоційній стабільності; здатності до прийняття рішень та організації; відкритості.
Організаційно-управлінські умови передбачають забезпечення незалежної експертизи інноваційних проектів і програм, розробку і запровадження методів управління інноваційними процесами, здійснення контролю й оцінювання результатів інноваційного пошуку.
Інноваційні процеси в окрузі враховують такі компоненти:
- Валеологічний (поліпшення умов праці педагогічних працівників):
- забезпечення здорового психологічного мікроклімату;
- обладнання робочого місця;
- створення ситуації успіху.
- Технологічний:
- стиль управління орієнтований на працівників;
- делегування повноважень;
- мотивація та комунікації для регулювання міжособистісних стосунків у колективі.
- Розвивальний:
- організація діяльності науково-дослідницької роботи,вивчення перспективного досвіду,наукових розробок та втілення їх в інноваційну діяльність;
- здійснення процесу самоосвіти;
- реалізація системи неперервної освіти педкадрів;
- конроль працівників .
- Моніторинговий:
- здійснення постійного оцінювання результатів діяльності певного підрозділу освітнього округу;
- накопичення даних для створення інформаційної бази для поточної обробки результатів управлінської діяльності;
- локальні спостереженя з метою їх аналізу та коригування.
- Інформативний:
- використання сайту школи для обміну інформацією;
- інформатизація НВП;
- розвиток інформаційної компетентності вчителів задля ефективної роботи в інноваційному освітньому просторі;
- інформатизація робочого місця вчителя, адміністратора,психолога, соціального педагога,бібліотекаря.
- Маркетинговий:
- створення та надання освітніх послуг;
- прогнозування і моделювання освітнього процесу в майбутньому та реалізація відповідних підготовчих заходів.
- Проектний:
- залучення педагогів до інноваційних процесів;
- опанування нових методик;
- участь у регіональних проектах професійного розвитку;
- участь у всеукраїнських, міжнародних педагогічних, соціальних проектах, тощо.
Повний текст на 30 сторінках - на Google Диску |