Создание горизонтального CSS меню без изображения
КЗ "Красноріченський ліцей"Середа, 15.01.2025, 19:23

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Методичні матеріали | Реєстрація | Вхід
Захист дітей

Меню сайту

Категорії розділу
Управління школою [58]
Виховна робота [73]
Музей школи [3]
Українська мова та література. Зарубіжна література [49]
Фізика. Біологія. Географія. Хімія. Природознавство. Економіка [125]
Математика. Інформатика [46]
Іноземні мови [20]
Історія. Право. Громадянська освіта [42]
Початкові класи [68]
Захист України. Фізична культура. Основи здоров`я. Трудове навчання. Технології [51]
Мистецтво [12]
Гурткова робота [1]
Готуємось до атестації школи [9]
Психологічна служба [4]

Блог вчителя

Тести до ЗНО

Математика дистанційно

Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Блог вчителя історії

Соціально-психологічна служба

Дистанційне навчання

Головна » Файли » Виховна робота

Виховання культури толерантності в класному колективі
[ Викачати з сервера (73.5 Kb) ] 09.01.2017, 12:06

Освіта, яка не вчить жити успішно у сучасному світі,

не має ніякої цінності.

Р.Т. Кіосакі

Презентація

Сьогодні перед освітнім процесом постає завдання створити умови для особистісного зростання і творчого самовираження кожного громадянина нашої держави.

 Проблема формування культури толерантності в класному колективі в складних реаліях нашого сьогодення набуває особливої  актуальності та значимості. Проблема толерантності особливо цікава і актуальна для мене на даному етапі педагогічної діяльності, оскільки учні мого класу вступають в пору перехідного віку і бувають нетерпимі один до одного, до старших, до сторонніх людей.

У 2015р, отримавши класне керівництво в 5 класі, я зіткнулася з цілим рядом проблем дитячого колективу:

  • наявність в класі «зірок» і «відторгнутих»;
  • неприйняття чужої думки;
  • невміння вести дискусію

Щоб краще пізнати дітей, їх нахили, здібності, мотивації було проведено анкетування учнів, діагностику вихованості, були застосовані методи спостереження.

Враховуючи результати була створена модель виховної системи класу, в якій основну мету діяльності було визначено як виховання культури толерантності в класному колективі.

Досягнення цієї мети виявилося досить складним і копітким процесом, що вимагає систематичної і вдумливої ​​роботи з урахуванням специфіки віку дітей, їх сімейного стану, вже сформованих поглядів та уподобань.

Необхідно було вирішити наступні завдання:

  • сформувати в учнів уявлення про толерантність;
  • створити умови для успішної взаємодії дітей,
  • виховувати терпимість до чужої думки;
  • створювати умови для можливості живого спілкування, формувати комунікативні зв'язки у класі, в сім'ї, в соціумі;

Досягнути вирішення цих завдань, на мою думку, можна спільними зусиллями, у процесі колективної та індивідуальної діяльності, заснованої на принципах співпереживання, співпраці, взаємоповаги.

У своїй роботі я дотримуюся принципів і правил, які допомагають мені побудувати процес взаємодії з вихованцями та їх батьками краще і результативніше.

Для успішного функціонування системи я вибрала такі механізми:

1. Моделювання власної поведінки.

Рішення поставлених задач, на мій погляд, необхідно починати саме з цього. Обрану мною модель поведінки можна визначити як «Старший друг». Мені необхідно було продемонструвати власну толерантну поведінку і показати дітям, що я приймаю їх такими, які вони є. Така модель поведінки повністю виключає дратівливість, авторитаризм, придушення чужої думки. Учитель, в першу чергу сам повинен бути толерантним, він повинен бути готовий почути голос кожного учня, яким би наївним він не був.

2. Створення в класі нового простору як союзу однодумців, враховуючи інтереси і потреби дітей, сприяючи згуртуванню колективу та формуванню навичок толерантної поведінки.

Щоб запустити цей механізм у дію, необхідно ввести певні норми і правила взаємовідносин, вибрати форму введення таких норм. «Затишний куточок» класу в такій виховній системі просто необхідний. Це місце зустрічі членів класного співтовариства, де можна поговорити з друзями, поговорити з класним керівником, де є «свій живий дух», де завжди приймуть, допоможуть і зрозуміють. Таким місцем став наш шкільний кабінет

3. Система класних годин, позашкільних заходів, занять різних форм і традицій класу.

Щоб максимально реалізувати всі плани та прагнення, мені, як класному керівникові, необхідно забезпечити оптимістичний (по А.С. Макаренко - "мажорний") тон життєдіяльності дитячого учнівського колективу.

Характерною для класу особливістю є висока активність у позакласних справах, ініціативність та творчий початок. З огляду на це в своїй практиці активно використовую інсценізацію, що розвиває пам'ять, творчу уяву, креативне мислення, мову, мовлення, вміння спілкуватися, самостійність.

 Як класний керівник намагаюся досягти найкращого результату у будь-якій виховній справі. Неабияку зацікавленість викликав загальношкільний захід, підготовлений учнями нашого класу  «Мова –душа народу», « «У гостях у Святого Миколая»

До дня толерантності було проведено урок-презентацію «Ми дуже різні, але ми разом». У ході спілкування діти сформулювали правила толерантного спілкування.

Робота щодо виховання культури толерантності в класному колективі являється складовою частиною плану виховної роботи на 2016-2017 навчальний рік .

Таким чином, я намагаюся створювати умови для формування в класі атмосфери дружби, взаєморозуміння та підтримки, розвивати вміння діяти відповідно до отриманих моральних знань в реальних життєвих ситуаціях.

Слід зазначити, що якщо в класі постійно трапляються конфліктні ситуації, то дитина може шукати комфортну для себе групу за межами класу і навіть школи. На жаль, часто в подібних групах заохочуються такі речі, як куріння, протиправні дії. Щоб цього не сталося, я намагаюся захопити учнів роботою, зацікавити якою-небудь справою, як в класі, так і в загальношкільних заходах, які проводяться в школі регулярно. Результативними були класні години на тему «Наші стосунки», «Вчимося домовлятися», «Посмішка і сміх приємні для всіх», «Шість кроків вирішення конфлікту», захист плакатів на тему «Ні – шкідливим звичкам!», «Будьмо здорові».

Величезну користь при формуванні толерантних відносин принесла організація благодійних акцій: «Банк одягу», «Збери портфель товаришу», «Допоможи».». Діти взяли в них активну участь. Всі ці справи залишили глибокий слід в душах дітей, змусили їх замислитися над витоками нетерпимості.

У моєму класі живуть свої добрі традиції, які, як я переконалася на практиці, дозволяють створити атмосферу дійсно відкритого, довірливого спілкування. Ці організаційно-педагогічні форми виховної роботи дозволяють домогтися бажаного результату:  Новорічні свята, Свято завершення навчального року, організація дітьми концертів для батьків «Я мамі низька вклонюся».

4. Система батьківських зборів та консультацій.

Одним із основних пріоритетів є згуртування учнів та батьків класу в єдиний, дружній колектив через участь у спільних творчих та соціально-важливих справах. Вважаю, що тільки за умови, якщо на проблему звертатимуть увагу і в школі і вдома, вона буде успішно вирішена. Тому особливу увагу я приділяю організації роботи з батьками. Поряд з традиційними формами роботи використовую інноваційні колективні й індивідуальні форми співпраці з батьками: проводжу тематичні батьківські збори, такі як:  «Основи морального виховання», «Культурні цінності сім'ї та їх значення для дитини» та ін., круглі столи, батьківські тренінги . Залучаю батьків до проведення виховних годин, екскурсійних подорожей, загальношкільних заходів та конкурсів. З багатьма батьками організую індивідуальні консультації.

Спільні свята з дітьми та батьками допомагають зміцнити відносини, більш шанобливо ставитися один до одного.

5. Співпраця зі шкільної психологічної службою і педагогами додаткової освіти.

Поряд з етичними бесідами, що формують моральні цінності дитини, зі святами, що допомагають робити колектив класу більш дружним, необхідно проводити психологічні тренінги, які показують дітям реальні шляхи виходу з конфлікту. Психологічні знання, отримані моїми учнями на заняттях, допоможуть їм завершувати конфлікти без насильства і в дорослому житті. Тому я залучаю до роботи і тісно співпрацюю зі шкільним психологом Гайдою Оксаною Миколаївною. 

Завдяки спільній роботі зі шкільним психологом, мені вдається правильно підбирати необхідні діагностичні методики для виявлення проблем та їх причин, а також для відстеження результатів діяльності.

Ведеться індивідуально-профілактична робота. Наприклад, із Безродною Маргаритою.  Всі проблеми з дітьми групи ризику намагаюся вирішити в рамках класу.

Результативність

Під час реалізації будь-якої виховної концепції важливо бачити і знати її результати. Для вивчення результатів виховного впливу використовую наступні методики: моніторинг, діагностику, анкетування.

Я планую продовжити роботу в системі, в результаті чого повинен сформуватися «толерантний клас», в якому вміють уважно слухати і чути, співчувати і співпереживати, забезпечувати ділову і моральну підтримку.

Я сподіваюсь, що система заходів щодо розвитку моральності дасть позитивні результати                                     

Категорія: Виховна робота | Додав: Qri | Теги: система роботи класного керівника, толерантність, виховання толерантності
Переглядів: 664 | Завантажень: 10 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наше опитування
З якою метою ви відвідуєте наш сайт?
Всього відповідей: 123

Форма входу

Пошук

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Новини osvita.ua

Час життя сайту


Наша адреса: 92913,КЗ "Красноріченський ліцей",кв.Верстатобудівників,5 смт.Красноріченське Кремінського р-ну Луганської обл © 2025
Сайт створено вчителем математики Прошельцовою О.А
Створити безкоштовний сайт на uCoz