Порядок роботи
Реєстрація учасників конференції: 9.00 – 9.50
Пленарне засідання: 10.00 – 11.00
Привітання учасників конференції
Єлизавета Михайлівна Пушко-Цибуляк, перший заступник голови Луганської обласної державної адміністрації
Ткачова Тетяна Миколаївна, в. о. директора Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації, начальник відділу дошкільної та загальної середньої освіти
Пленарне засідання
Доповіді
|
- Національно-патріотичне виховання – пріоритет державної освітньої політики
|
Касьянова Ольга Володимирівна, проректор із наукової роботи ЛОІППО,
кандидат педагогічних наук, доцент
|
- Національно-патріотичне виховання в освітньому просторі Білокуракинщини
Звягінцев Андрій Володимирович, завідувач комунальної установи «Білокуракинський районний методичний кабінет»
|
- Особливості військово-патріотичного виховання молоді в районах проведення АТО
|
Ємбаков Валерій Євгенович, начальник КЗ «Луганський обласний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус імені героїв Молодої гвардії», полковник
|
- Виховуємо патріотів України на прикладах історії Другої світової війни
|
Курженко Володимир Федорович, голова ради Сєвєродонецької міської організації ветеранів
Новохатній Андрій Олександрович, почесний громадянин м. Сєвєродонецьк, почесний ветеран України, голова первинної ради ветеранів НВО «Імпульс»
|
- Патріотизм та конфлікт на Луганщині. Вирішення конфлікту із застосуванням підходу «Не нашкодь!»
|
Вергун Тетяна Володимирівна, директор громадської організації «Центр креативних технологій» м. Сєвєродонецьк
|
СЕКЦІЯ 1 (ауд. № 6)
ГОТОВНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ З ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В УМОВАХ ВИКЛИКІВ ЧАСУ
(для завідувачів методичних кабінетів (центрів))
Керівники секції: Цимбал Ірина Іванівна, ректор ЛОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент; Касьянова Ольга Володимирівна, проректор із наукової роботи ЛОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент
- Формування системи національно-патріотичного виховання в умовах сучасної школи
|
йлівна, завідувач Біловодського районного методичного кабінету
|
- Готовність педагогічних працівників до організації роботи з патріотичного виховання в умовах викликів часу
|
Гончарова Надія Іванівна, завідувач Новоайдарського методичного районного кабінету
|
- Організація роботи з патріотичного виховання Старобільського району в умовах сьогодення
|
Кобиляцька Ольга Петрівна, завідувач Старобільського методичного кабінету
|
- Шкільна дитяча організація як засіб виховання кращих рис українця-патріота
|
Лимар Галина Іванівна, завідувач Міловського районного методичного кабінету
|
- Національно-патріотичне виховання як системна та цілеспрямована діяльність педагогів Станично-Луганського району з формування в учнів громадянської свідомості
|
Долмащенко Тетяна Вікторівна, завідувач Станично-Луганського методичного кабінету
|
СЕКЦІЯ 2 (актова зала)
ІННОВАЦІЇ В НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОМУ ВИХОВАННІ ЯК РЕЗУЛЬТАТ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
(для керівників експериментальних навчальних закладів, викладачів та методистів кафедр інституту)
Керівники секції: Журба Микола Анатолійович, завідувач кафедри управління освітою ЛОІППО, доктор філософських наук; Мартинова Валентина Петрівна, методист кафедри управління освітою ЛОІППО
- Виховання патріотизму особистості у взаємодії школи і громади
|
Рубан Олена Миколаївна, заступник директора з виховної роботи Зориківської ЗОШ І–ІІІ ступенів
|
- Створення виховного середовища, сприятливого для становлення зростаючого патріота України
|
Ткачук Вікторія Айсбергівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Рубіжанської спеціалізованої школи І–ІІІ ступенів № 10
|
- Організація дослідно-експериментальної роботи за темою «Система національно-патріотичного виховання учнів в умовах східного регіону України»
|
Сайко Алла Михайлівна, директор Сватівської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 6
|
- Національно-патріотичне виховання в контексті формування моральних цінностей особистості
|
Лазарєва Світлана Вікторівна, заступник директора з навчально-виховної роботи СЗШ № 16 м.Сєвєродонецьк
|
- Упровадження патріотичної концепції в рамках експериментальної діяльності НВК
|
Свергунова Людмила Володимирівна, директор НВК-колегіум м. Сєвєродонецьк
|
СЕКЦІЯ 3 (ауд. № 211)
РЕАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ЗАСОБАМИ СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН
(для методистів методичних кабінетів (центрів), керівників методичних об’єднань учителів суспільно-гуманітарних дисциплін)
Керівники секції: Максименко Ольга Володимирівна, завідувач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО, кандидат філологічних наук, доцент; Хайло Ірина Володимирівна, методист кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО
- Історичні персоналії як фактор виховання патріотизму на уроках історії
|
Москаленко Олена Юріївна, учитель історії СЗШ № 6 м. Сєвєродонецьк
|
- Виховання почуття патріотизму на краєзнавчому матеріалі
|
Купленко Неля Василівна, учитель історії Борівського НВК
|
- Слово – ключ до таємниці життя.
|
Дівенок Тетяна Василівна, учитель української філології СЗШ № 13 м. Сєвєродонецьк
|
- Упровадження концепції національно-патріотичного виховання на уроках української мови та літератури шляхом використання інноваційних технологій (з досвіду кафедри української філології Сєвєродонецького НВК)
|
Суворова Оксана Павлівна, учитель української філології НВК-колегіум м. Сєвєродонецьк
|
- Національно-патріотичне виховання як складова частина навчально-виховного процесу школи та чинник формування особистості учня
|
Сірик Світлана Миколаївна, учитель української мови та літератури
Білокуракинської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 1
|
- Реалізація концепції патріотичного виховання на уроках історії та в позаурочний час
|
Чернявська Світлана В’ячеславівна, учитель історії Новодеркульської ЗОШ І–ІІІ ступенів ім. А. В. Пастухова
|
- Музейна педагогіка – перспективний напрям у системі національно-патріотичного виховання (з досвіду роботи)
|
Балацька Олена Іванівна, учитель історії НВК Новоайдарська школа-гімназія Новоайдарської районної ради
|
- Роль учителя історії в національно-патріотичному вихованні учнів
|
Богачов Андрій Олексійович, учитель історії Новобілянської ЗОШ І–ІІІ ступенів
|
- Шкільний музей «Шевченкова світлиця – центр патріотичного виховання учнів»
|
Арвачова Ніна Григорівна, учитель української мови та літератури КЗ «Рубіжанський навчально-реабілітаційний центр «Кришталик»
|
- Музейна педагогіка – центр громадсько-патріотичного виховання Мусіївського НВК
|
Пройдисвіт Альона Василівна, учитель історії та правознавства Мусіївського НВК
|
- Національно-патріотичне виховання засобами суспільно-гуманітарних дисциплін та в позаурочній діяльності в рамках спеціальних шкіл-інтернатів
|
Вольвач Людмила Василівна, учитель історії, соціальний педагог Гірської обласної спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату
|
- Система творчих завдань патріотичної спрямованості на уроках зарубіжної літератури
|
Хмельницька Олена Леонідівна, учитель зарубіжної літератури Красноріченської ЗОШ I–III ступенів Кремінської районної ради
|
СЕКЦІЯ 4 (ауд. № 2а)
УКРАЇНОЗНАВЧИЙ АСПЕКТ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІН ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ
(для методистів методичних кабінетів (центрів), керівників методичних об’єднань учителів природничо-математичних дисциплін)
Керівники секції: Буряк Олена Олександрівна, завідувач кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО, кандидат педагогічних наук; Бондар Любов Олександрівна, методист кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО
- Виховання в учнів патріотизму в процесі роботи екологічного клубу
|
Волошинов Олександр Анатолійович, учитель хімії та екології Лисичанського багатопрофільного ліцею
|
- Краєзнавчий компонент при викладанні географії як засіб виховання громадянина-патріота
|
Приходько Олена Миколаївна, учитель географії
Рубіжанської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 8
|
- Елементи патріотичного виховання при викладанні фізики
|
Неклюдова Галина Володимирівна, учитель фізики СЗШ № 18 м. Сєвєродонецьк
|
- Упровадження концепції національно-патріотичного виховання на уроках біології шляхом використання краєзнавчого матеріалу на практичних роботах
|
Топалова Інна Іванівна, учитель біології СЗШ № 12 м. Сєвєродонецьк
|
- Національно-патріотичне виховання на уроках математики
|
Коробова Оксана Миколаївна, учитель математики СЗШ № 14 м. Сєвєродонецьк
|
- Національно-патріотичне виховання на уроках природничого циклу
|
Ріпна Ольга Іванівна, керівник шкільного методичного об’єднання вчителів хімії та біології Біловодської гімназії
|
- Виховання почуття патріотизму на уроках математики
|
Куденко Любов Анатоліївна, керівник шкільного методичного об’єднання вчителів математики Біловодської ЗОШ І–ІІІ ступенів
|
- Патріотичне і краєзнавче виховання учнів на уроках природничого циклу
|
Панченко Тамара Іванівна, учитель географії Новопсковської ЗОШ І–ІІІ ступенів
|
- Українознавчий аспект у процесі викладання фізики (з досвіду роботи)
|
Виноградна Світлана Іванівна, учитель фізики НВК Муратівська ЗОШ – ДНЗ І–ІІІ ступенів Новоайдарської районної ради
|
- Математичні стежини рідного села
|
Степанчук Наталія Олександрівна, Волга Наталія Михайлівна, учителі НВК «Єпіфанівська ЗОШ I–III ступенів – ДНЗ» Кремінської районної ради
|
- Реалізація завдань національно-патріотичного виховання в умовах організації навчально-виховного процесу ВНЗ I–II рівнів акредитації (з досвіду роботи)
|
Матліна Олена Володимирівна, заступник директора з виховної роботи ВП «Лисичанський педагогічний коледж ЛНУ імені Тараса Шевченка»
|
СЕКЦІЯ 5 (ауд. № 4)
ОСОБЛИВОСТІ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
(для завідувачів ДНЗ, вихователів‑методистів)
Керівники секції: Пагава Оксана Володимирівна, завідувач кафедри педагогіки та психології ЛОІППО, кандидат психологічних наук; Чумак Наталія Олександрівна, методист кафедри педагогіки та психології ЛОІППО
- Музейна педагогіка як засіб морально-патріотичного виховання дошкільників
|
Клопова Ольга Миколаївна, вихователь Хрящуватенського дитячого ясел-садка «Барвінок» Краснодонського району
|
- Національно-патріотичне виховання дошкільників через співпрацю дошкільного закладу з батьківською громадою, міжнародними та громадськими організаціями
|
Василенко Наталія Миколаївна, вихователь-методист ДНЗ № 10 м.Сєвєродонецьк
|
- Сучасні форми роботи з дітьми щодо патріотичного виховання в дошкільному навчальному закладі
|
Боднар Наталія Миколаївна, завідувач ДНЗ № 4 «Росинка» м. Лисичанськ
|
- Виховання свідомого громадянина-патріота рідного краю
|
Гладкова Валентина Михайлівна, завідувач Новодеркульського комунального дошкільного навчального закладу загального розвитку (ясел-садка) «Берізка»
|
- Ми початкуємо майбутнє України
|
Прибінська Ірина Сергіївна, вихователь-методист Кіндрашівського ДНЗ «Казка»
|
- Особливості роботи дошкільного закладу з батьками, громадськістю, персоналом із патріотичного виховання дошкільників на сучасному етапі
|
Недогонова Наталія Володимирівна, вихователь-методист ДНЗ «Теремок» Новопсковської селищної ради
|
- Патріотичне виховання дошкільників засобами образотворчої діяльності
|
Догадайло Інна Миколаївна, вихователь ДНЗ «Берізка» смт. Білокуракине
|
- Особливості патріотичного виховання дітей в умовах дошкільного навчального закладу (з досвіду роботи)
|
Вєкслєр Раїса Володимирівна, вихователь-методист ДНЗ № 124 м. Щастя Новоайдарської районної ради
|
- Система роботи педагогічного колективу КДНЗ № 1 «Малятко» щодо патріотичного виховання дітей дошкільного віку
|
Мироненко Інна Анатоліївна, методист КДНЗ № 1 «Малятко» м. Сватове
|
- Використання нетрадиційних форм та методів у системі патріотичного виховання дітей дошкільного віку в дошкільному навчальному закладі
|
Щербак Наталія Василівна, вихователь КДНЗ № 2 «Веселка» м. Сватове
|
- Особливості патріотичного виховання дітей у ДНЗ «Малятко»
|
Сергієнко Наталія Миколаївна, вихователь Половинківського ДНЗ ясел-садка «Малятко»
|
СЕКЦІЯ 6 (ауд. № 106)
ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ
(для заступників директорів шкіл із виховної роботи, керівників методичних об’єднань предмета «Захист Вітчизни», керівників військово-патріотичних, спортивних клубів, педагогів позашкільних навчальних закладів)
Керівник секції: Малашенко Геннадій Вікторович, методист кафедри педагогіки та психології ЛОІППО; Тарасова Ольга Анатоліївна, методист кафедри управління освітою ЛОІППО
- Виховання свідомого ставлення юнаків до необхідності захисту Батьківщини в сучасних умовах
|
Вощаний Костянтин Михайлович, учитель предмета «Захист Вітчизни» КЗ «Луганський обласний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус імені героїв Молодої гвардії»
|
- Організація та проведення масових військово-патріотичних заходів у Сватівському районі
|
Пархоменко Едуард Григорович, методист КУ «Сватівський районний методичний кабінет»
|
- Військово-патріотичне виховання молоді в системі роботи інноваційного ЗНЗ
|
Костиря Петро Олександрович, учитель предмета «Захист Вітчизни» КЗ «Лисичанська спеціалізована школа І–ІІІ ступенів № 27» Лисичанської міської ради Луганської області
|
- Військово-патріотичне виховання учнів як основа формування в зростаючої особистості готовності до захисту Вітчизни
|
Клюкало Геннадій Григорович, учитель предмета «Захист Вітчизни» Рубіжанської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 9, керівник спортивного клубу
|
- Національно-патріотичне виховання учнівської молоді засобами краєзнавства в умовах позашкільного навчального закладу
|
Хмельницька Олена Петрівна, методист Рубіжанського міського Центру туризму, краєзнавства, спорту та екскурсій Рубіжанської міської ради
|
- Розвиток в учнів загальнолюдських цінностей, національної гордості, морально-психологічних якостей громадянина-патріота через систему позакласної роботи
|
Циганенко Ганна Володимирівна, заступник директора з навчально- виховної роботи СЗШ № 11 м. Сєвєродонецьк
|
- Формування національно-патріотичного виховання учнівської молоді в процесі занять гуртка «Джура» ЦТКЕУМ
|
Бондар Сергій Олексійович, керівник гуртка «Джура» ЦТКЕУМ м. Сєвєродонецьк; Терешкова Марина Василівна, методист ЦТКЕУМ м. Сєвєродонецьк
|
- Патріотизм – серцевина людини, основа її активної громадської позиції
|
Шевченко Ірина Григорівна, заступник директора з виховної роботи Біловодської ЗОШ І–ІІІ ступенів
|
- З досвіду роботи Валуйської ЗОШ № 2 із військово-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді на лінії розмежування в зоні проведення АТО
|
Костенко Алла Олексіївна, заступник директора з виховної роботи Валуйської ЗОШ № 2
|
- Роль національно-патріотичного виховання в школі та сім`ї у формуванні національно свідомої особистості
|
Байгуш Ніна Павлівна, заступник директора з виховної роботи Новорозсошанської ЗОШ І–ІІІ ступенів
|
- Міловський військово-спортивний клуб «Беркут»: виховання поваги до національних цінностей українського народу
|
Войтенко Світлана Миколаївна, заступник директора з навчально-виховної роботи Міловської ЗОШ І–ІІІ ступенів
|
- Військово-патріотичне виховання дітей та учнівської молоді в умовах сьогодення (з досвіду роботи)
|
Білецька Анастасія Сергіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи Щастинської ЗОШ № 1 ім. К. Кутового Новоайдарської районної ради
|
- Військово-патріотичне виховання дітей Новоайдарської обласної санаторної школи-інтернату в рамках сьогодення
|
Козловська Ірина Василівна, учитель історії КЗ «Новоайдарська обласна загальноосвітня санаторна школа-інтернат І–ІІІ ступенів», керівник МО вихователів
|
Обговорення та прийняття резолюції
Конференція відзначає:
У роботі науково-практичної конференції взяли участь представники Луганської обласної військово-цивільної адміністрації та Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації, науковці й методисти кафедр інституту, завідувачі методичних кабінетів (центрів), керівники навчальних закладів, учителі-предметники, вихователі, педагоги позашкільних навчальних закладів.
Національно-патріотичне виховання є важливим державним освітнім завданням, вирішення якого пов’язано з налагодженням ефективної роботи органів державної влади й громадських інститутів. В основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею формування ціннісного ставлення особистості до своєї Батьківщини, держави, народу, нації.
Учасники конференції, представивши власні напрацювання та ознайомившись із досвідом колег, які розкрили особливості створення патріотичного простору навчальних закладів Луганської області, визначили важливими такі положення:
- взаємодія з органами виконавчої влади, громадськими організаціями, закладами культури й освіти щодо національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді, пропаганда кращих здобутків українського суспільства, виховання почуття гордості громадян за свою Батьківщину;
- здійснення інформаційного та науково-методичного супроводу навчальних закладів щодо оновлення змісту та впровадження інноваційних форм і методів національно-патріотичного виховання;
- проведення для педагогічних працівників науково-методичних конференцій, семінарів, круглих столів, створення банку передового педагогічного досвіду патріотичного виховання, презентація його в періодичних виданнях та інформаційних веб-ресурсах;
- підготовка та видання науково-методичних посібників, методичних рекомендацій, навчальних матеріалів для педагогів із питань патріотичного виховання дітей та молоді;
- створення на базі кращих освітянських закладів експериментальних майданчиків для опрацювання інновацій патріотичного виховання;
- активне залучення до національно-патріотичного виховання дітей та молоді дитячих і молодіжних громадських організацій (об’єднань), волонтерів, використання їхнього досвіду, потенціалу, методів роботи у вихованні патріотів України;
- створення в навчальних закладах області ефективної виховної системи національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді, в основі якої героїчне минуле та сьогодення нашої держави;
- використання виховних можливостей предметів суспільствознавчого та природничо-наукового спрямування, на яких відбувається формування базових цінностей громадянського суспільства, утверджується діяльнісний аспект національно-патріотичного виховання;
- активізація участі батьків у національно-патріотичному вихованні, створення спільних творчих колективів, об’єднань із метою поліпшення умов для розвитку та виховання підростаючого покоління;
- налагодження ефективної співпраці навчальних закладів із військовими частинами, військовими комісаріатами, військовими навчальними закладами як засобу формування готовності до захисту Вітчизни та позитивного ставлення до військової служби;
- проведення зустрічей з учасниками Другої світової війни та учасниками АТО, що надає унікальну можливість на підставі сучасної героїки будувати нову ідентичність українського суспільства;
- активне використання в навчально-виховному процесі закладів освіти Луганської області Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») з елементами сучасної військової підготовки;
- здійснення послідовного системного моніторингу реальної практики виховання патріотизму дітей та учнівської молоді з урахуванням сучасних соціально-політичних реалій.
|