Напис на дошці: ЕКОНОМІЧНА ЛАБОРАТОРІЯ
Єпіграф уроку: «Нажити багато грошей – хоробрість; зберегти їх – мудрість, а вміло витрачати- мистецтво»
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опори знань.
- Що таке гроші?
- Які асоціації викликає у вас поняття «гроші»?
Шановні учні! До цього уроку ви вже вивчили, що таке економіка, хто і як приймає участь в розвитку економіки. І мабуть, ви зрозуміли одне : економіка розвивається завдяки грошам.
Але постає питання: чи завжди в своєму житті людство користувалося грошима ?
Тому сьогодні на уроці ми разом з вами попробуємо це з’ясувати. Сьогодні ми спробуємо розгадати загадку грошей. А для цього необхідно якнайбільше про них дізнатися. Відомий англійський філософ – матеріаліст Френсіс Бекон сказав : «Гроші дуже лихий пан, але вельми хороший слуга».
Отже, на уроці ми спробуємо підтвердити або спростувати цей вираз.
3. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.
- Я радо вітаю вас, діти, і запрошую до роботи в економічну лабораторію. Саме тут ми будемо проводити дослідницьку роботу про гроші. Кожна група має власну проблему, яку буде розв'язувати шляхом дослідження. Всі ви отримали конкретні завдання, осмислили та розширили вже відому вам інформацію з данної теми ( знання з курсу основи споживчих знань тема «Споживач у світі грошових розрахунків»), проаналізували її, систематизували, обговорили в групах і зараз поділетесь з класом.
Гроші - це тема нашої роботи в економічній лабораторії. Головні методичні прийоми, які можемо використовувати на уроці – це: випереджувальне навчання, пошук інформації, діалог, синтез думок, робота з підручником, з додатковою літературою, розв'язання творчих пізнавальних завдань.
4. Інформаційний блок.
Мені сподобалися слова Г.Форда: «Усякий, хто перестає вчитися, стає старим, нехай йому лише 10 чи 18 років». Вважаю, що постійно маю навчатися сама, розвиватися, щоб навчати дітей.
Я хочу щоб і для вас освіта стала найкращою розвагою й утіхою життя. Отож постійно прагніть поглибити й розширити свої знання, удосконалювати вміння.
І на сьогоднішньому уроці ви одержете нові знання.
Гроші придумала сама людина. Гроші — одне з найдавніших явищ у житті суспільства — відіграють важливу роль у його економічному і соціальному розвитку. Вони завжди привертали до себе пильну увагу вчених, але систематичні дослідження грошей і формування їх наукових теорій почалися з розвитком капіталізму.
«Гроші зачаровують людей. Гроші мучать людей, які в поті чола заробляють їх. Люди вигадують найоригінальніші способи, щоб роздобути їх, і найрізноманітніші способи, щоб їх розтратити... Люди зроблять майже все заради грошей. Гроші зроблять майже все для людей. Гроші — це загадка, яка змінює людей, приваблює і зачаровує» (Л. Макконелл, С. Брю «Економікс»).
5. Інструктаж роботи в групах.
Зверніть увагу на плакат, що інформує про етапи досліджень. Кожна група отримала завдання для дослідницької роботи. Бажаю успішно презентувати результати ваших досліджень на сьогоднішньому уроці!
6. Робота в групах.
Учні 10 класу об’єдналися за бажанням у групи: «Аналітики», «Історики», «Фінансисти», «Економісти»
7. Звіт про дослідницьку роботу. Презентація результатів діяльності.
Кожна група презентує результати своєї діяльності на паперових носіях і в електронному вигляді.
Завдання для дослідницької роботи групи «Історики»
1. Дослідіть історію виникнення грошей.(Презентація)
2. Підготуйте повідомлення про сучасні гроші, користуючись матеріалами ЗМІ. (Презентація)
3.Придумайте завдання «Бартер»
Практична вправа «Бартер»
Франкські племена в обміні використовували такі пропорції:
2 мішка зерна= 1 сокира
4сокири=1 кожух
1 кожух=4 мішка зерна
Який з товарів був «найдорожчим» і найвигіднішим під час обміну, за який можна було купити найбільше інших товарів?
(Розвязання : 1 мішок зерна= ½ сокири; 1 сокири=1/4кожуха; 1 кожух= 4 мішки зерна)
Завдання для дослідницької роботи групи «Аналітики»
1. Презентуйте матеріали про сутність та функції грошей, використовуючи матеріали підручника, журналів, мультимедійних презентацій. (Презентація)
2.Підготувати завдання на визначення функцій грошей в кожній із ситуацій:
1. Учитель отримав заробітну плату. (Засіб обігу)
2. Марина купила нову сукню. (Засіб платежу)
3. Підручник з економіки коштує 25 грн. (Міра вартості)
4. Студент поповнив рахунок мобільного зв’язку. (Засіб платежу)
5. Пенсіонерка Сидоренко частину своєї пенсії регулярно кладе на депозит. (Засіб накопичення)
6. Першокласнику купили новий портфель. (Засіб платежу)
Завдання для дослідницької роботи «Економісти»
1.Підготувати інформацію про різновиди грошей, властивості грошей.(Презентація)
2. Підібрати зразки усної народної мудрості – прислів'я та приказки про гроші. (Група називаєприслів'я , а інші учні коментують його зміст)
Зразки усної народної мудрості – прислів'я та приказки про гроші.
(Група називає прислів'я , а інші учні коментують його зміст)
Краще свої воли бити, ніж чужі гроші лічити;
З золотом, як з вогнем: і тепло з ним, і небезпечно;
Біда з грошима — біда і без грошей.
Держи копієчку про чорний день.
Діла на копійку, а балачок на гривню.
Завдання для дослідницької роботи «Фінансисти»
1.З’ясуйте призначення грошей в економіці.
2. Підготуйте повідомлення про державну одиницю – гривну використовуючи матеріали газет, журналів, Інтернету.
8.Підсумок уроку.
Звернемося до вислову філософа – матеріаліста Френсіса Бекона: «Гроші дуже лихий пан, але вельми хороший слуга». Спростовуємо
Що нового ви дізналися на уроці?
- Чи знадобляться вам ці знання та вміння в подальшому житті? Які саме?
Релаксація.
Учні :
На уроці працювали,
Все про гроші ми вивчали.
Знаємо, як їх збирати,
Ефективно витрачати.
Гроші - цінний наш товар
Дає в банку всім навар.
Будемо всі краще жити
3 економікою дружити.
Зичу доларів, і гривні,
Євро мати треба нині.
Тож учіться ефективно
Й заробляйте гроші креативно.
Учень : Готуючись до уроку ми зібрали прикмети - зерна мудрості народної мудрості про гроші. ( Учень роздає гостям зібрані поради)
На сьогоднішньому уроці МИ :
Групи
|
Ми
навчилися…
|
Ми
дізналися…
|
Нас
вразило…
|
Нам особливо
запам'яталося…
|
“Історики”
|
|
|
|
|
“Аналітики”
|
|
|
|
|
“Економісти”
|
|
|
|
|
“Фінансисти”
|
|
|
|
|
(Учні заповнюють таблицю)
9. Оцінювання
Оцінювання здійснюється шляхом взаємооцінювання та самооцінювання.
10. Домашнє завдання
Підручник стор. 130-143.,контрольні запитання та завдання 1-4.
Творче завдання.
- Напишіть есе на тему: «Чи потрібні людям гроші?» |