Презентація до виступу
Слайд 2
У цьому навчальному році до нашої шкільної родини влилося 45 учнів 1 – А та 1 – Б класів. 9 з них відвідували дитячий садочок «Сонечко» в с. Бараниківка, з 10 учнями батьки вдома проводили підготовку до навчання в школі. Маємо загальний розвиток учнів на середньому рівні.
Слайд 3
Учні 1 – х класів розпочали письмо з навчання грамоти і математики простим олівцем. Дітям, батькам, нам, вчителям це нововведення сподобалося. Письмо олівцем знімає стрес і напругу з руки, а кулькова ручка її деформує. Ним дуже легко виправити допущену помилку, не відчуваючи ніякого стресу і страху. Протягом двох місяців першокласники писали простими олівцями. На даний момент вчителі надають можливість дітям спробувати писати ручкою. Діти самі відкладають ручку в сторону, коли бачать, що допускають помилки. Вони розуміють, що ручкою не можуть виправити, що ще не дуже гарно вміють писати, і тому переходять до олівця. Також були і труднощі: не всі батьки прислухалися до рекомендацій щодо придбання потрібного олівця – одні занадто тверді, інші м’які. Тому часто приходиться заструговувати їх на уроках, що відволікає дітей від навчального процесу. Та найбільшим недоліком є те, що в зошитах від виправлення написаного гумкою з’являються дірки. Тому батькам надано такі рекомендації – щоб не витрачати час на застругування олівців, класти до пеналу по 2 – 3 олівці. Привчаємо дітей якомога менше натирати в зошитах, привчаючи їх до охайності. Їхні роботи перевіряємо ручкою зеленого кольору.
Слайд 4
На уроках навчання грамоти (читання) вчителі перших класів роблять акцент на розвиток усного мовлення. Дуже добре, що не потрібно складати речення за певною графічною схемою. Діти складають речення за малюнками, не відчуваючи стресу і страху, що неправильно підберуть кількість слів, а навпаки, отримують задоволення від того, що самі склали речення. Вони із задоволенням розігрують діалоги за даною темою, переказують невеличкі тексти природознавчого змісту, казки, розповідають випадки із власного життя. Серед першокласників досить велика кількість дітей мають дефекти мовлення, тому велика увага приділяється артикуляційним вправам.
Підручники, папки для трудового навчання знаходяться в школі, з собою в портфелях, невеличких ранцях діти носять пенал, кольорові олівці, зошити, вологі серветки, сніданки. Всі діти безкоштовно харчуються в шкільній їдальні, користуються шкільним автобусом.
Слайд 5
Діти мають різний загальний розвиток, у кожного свій певний багаж знань. Перед вчителем поставлене завдання: реалізація компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів. Орієнтуючись на кінцевий результат на уроках математики організовується диференційована робота, а для поступового запам’ятовування у процесі роботи вчителі 1 – 4 класів організовують роботу з пам’ятками, опорними схемами, таблицями до того часу, доки не відбудеться практичне засвоєння їхнього змісту. З цією метою також використовуються дидактичні ігри. Основною на уроках у 1 класі є гра. Легкому оволодінню прийомами обчислення сприяє між предметна інтеграція математики з іншими предметами.
Слайд 6
Спілкуючись з батьками, ми упевнюємося в тому, що дітям у школі цікаво, вони з нетерпінням чекають ранку, щоб піти до школи. І самі батьки часто звертаються по допомогу: як з дітьми правильно рахувати, з чого починати заняття, як зробити його цікавим.
Слайд 7
Психологом школи Кузішиною А.М. зроблені певні дослідження мотивації до навчання: навчальний мотив – 66%, ігровий мотив – 7%, соціальний мотив – 12%, позиційний мотив – 10%, мотив оцінки – 5%. Найбільше дітям подобаються уроки фізичної культури, музичного мистецтва, образотворчого мистецтва, природознавства.
Слайд 8
Для оптимізації навчального процесу на компетентнісних засадах вчителі початкових класів з 2 по 4 клас сприяють розширенню діапазону організаційних форм, методів навчання, способів навчальної взаємодії, з огляду на формування способу дій, що передбачає залучення учнів до практичної діяльності. Реалізація компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів передбачає розширення діапазону форм організації навчання, методів та способів навчальної взаємодії у взаємозв’язку урочної та позаурочної діяльності. Тож із метою застосування учнями набутих у процесі навчальної діяльності знань, умінь і навичок у позаурочний час організовуються різноманітні виховні заходи – знавців навчальних предметів «Найрозумніший», інтелектуальні ігри «Що? Де? Коли?», діти приймають участь у конкурсах: природничий конкурс «Геліантус», всеукраїнський конкурс знавців української мови ім.. П. Яцика, творчих конкурсах. Серед методів навчання домінують інтерактивні методи навчання розширюються поступово: якщо для 1 – 2 класів – це, переважно робота в парах, в малих групах, то у 3 – 4 класах – групова, командна робота.
Слайд 9
На уроках «Інформатики», «Я у світі» «Основ здоров’я» ми організовуємо бесіди, екскурсії, преглядаємо і обговорюємо мультфільми, читаємо літературні твори, проводимо екскурсії, зустрічі з фахівцями. Водночас на уроках «Основ здоров’я» впроваджуємо уроки – тренінги в рамках викладання курсу «Вчимося жити разом».
Слайд 10
Для забезпечення єдності навчального і виховного процесів у 2 класі Кучерявлюк Г.А. організувала роботу гуртка «Весела лічба», класний керівник 4 класу Лапаєва О. С., яка знаходиться по обміну досвідом у Тернопільській області - мовний гурток, Павленко А.А. навчає третьокласників грати в шашки, вихователь ГПД Бутко Ольга Миколаївна з учнями 1 – Б класу працює в природничому гуртку «Паросток», Бутко Окс. М. навчає дітей хоровому співу, Клименко Н.Є. з вихованцями 1 – х класів на ГПД опановують ігротеку, це ще один проект, в якому приймає участь наша школа.
Вчителями початкових класів нашої школи використовуються між предметні зв’язки предметів мовного циклу, у тому числі й іноземної мови, також це матеріал з природознавства, музичного мистецтва та образотворчого, основ здоров’я, «Я у світі». Для формування цілісної картини світу ми проводимо інтегровані уроки: літературне читання і образотворче мистецтво, літературне читання та музичне мистецтво, навчання грамоти та англійська мова, математика і природознавство.
Слайд 11
В методичних рекомендаціях сказано: «Учитель у початковій школі є ключовою фігурою, яка власним прикладом, способами взаємодії з учнями, батьками, колегами, а не декларацією певних положень, формує позитивне ставлення до себе, інших учнів, педагогів, школи, навчання. Провідною стильовою характеристикою діяльності вчителя початкової школи є демократичність. Перехід початкової освіти на якісно новий рівень можливий лише за умови конструктивної взаємодії школи й родини на засадах партнерства. Розуміння пріоритетності родинного виховання ставить перед школою завдання залучення батьків до організації навчально – виховного процесу як його рівноправних процесів.» Тому з батьками постійно проводиться роз’яснювальна робота щодо навчання і виховання їхніх дітей в індивідуальній формі. На батьківських всеобучах розглядаються загальні питання. Оцінювання учнів повідомляється в письмовій формі або індивідуально. Учні перших та другого класу оцінюються вербально, а 3 і 4 класу виставляються бали після уроків згідно наказу МОН України від 06.09.2016 р.
Є проблеми:
- по – перше – старі підручники, та й їх не вистачає (наприклад, у 1 – х класах 1 підручник на парту);
- по – друге –з літературного читання, необхідна хрестоматія для 1 – 2 та 3 – 4 класів для додаткового читання;
- по – третє – надавши можливість учням 1 – х класів писати олівцями, відчуваємо ускладнення як учнів відчути;
- не всі батьки є надійними партнерами.
Сьогодні вашій увазі ми пропонуємо переглянути фрагменти уроків:1 – Б клас – інтегрований урок навчання грамоти (читання) і англійської мови, де покажемо роботу із розвитку мовлення на українській і англійській мовах; 2 клас – фрагмент уроку – тренінгу в рамках викладання курсу «Вчимося жити разом» за темою «Права дітей»; 3 клас – фрагмент уроку розвитку мовлення: написання есе; також ви зможете подивитися заняття ігротеки з учнями 1 – А класу «Рухливі ігри»; для учнів 4 класу – ігротека «Розвивальні ігри»; майстер – клас з виготовлення різдвяного ангела на занятті гуртка «Намистинки».
Слайд 12
|