Создание горизонтального CSS меню без изображения
КЗ "Красноріченський ліцей"Середа, 15.01.2025, 19:45

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Методичні матеріали | Реєстрація | Вхід
Захист дітей

Меню сайту

Категорії розділу
Управління школою [58]
Виховна робота [73]
Музей школи [3]
Українська мова та література. Зарубіжна література [49]
Фізика. Біологія. Географія. Хімія. Природознавство. Економіка [125]
Математика. Інформатика [46]
Іноземні мови [20]
Історія. Право. Громадянська освіта [42]
Початкові класи [68]
Захист України. Фізична культура. Основи здоров`я. Трудове навчання. Технології [51]
Мистецтво [12]
Гурткова робота [1]
Готуємось до атестації школи [9]
Психологічна служба [4]

Блог вчителя

Тести до ЗНО

Математика дистанційно

Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Блог вчителя історії

Соціально-психологічна служба

Дистанційне навчання

Головна » Файли » Початкові класи

Чому люди сваряться? Факультативний курс з психології «Таємниці спілкування»
[ Викачати з сервера (27.1 Kb) ] 10.01.2017, 14:33

Мультфільм 1 та мультфільм 2 про конфлікт

Мета уроку:

а) навчальна - сприяти формуванню уявлень учнів про конфлікти, види і причини; створити умови для розуміння сенсу конфліктів (позитивного і негативного).

б) розвиваюча - створити умови для висловлення учнями власної думки, розвиток аналітично-синтетичних навичок.

в) виховна - сприяти розвитку соціальної та комунікативної компетентності, аналітичного мислення, активності, рефлексивних здібностей учнів виховання активної життєвої позиції.

Тип уроку: відкритий урок.

Хід уроку:

Вступна частина

Спілкування - це те, що супроводжує людину на життєвому шляху. Але не всі можуть його подужати . Сьогодні ми зануримося в таємниці спілкування разом з вами.

Коли люди спілкуються між собою,разом навчаються або граються,у них можуть винукнити суперечності,які і називають конфліктами.

  • Які асоціації виникають у вас зі словом "конфлікт" (сварка, суперечка, бійка, війна, неприязнь, крик, сльози ...)?

Спасибі за відповіді. Всі ці дії і переживання пов'язані з конфліктами.

  • Що ж таке конфлікт?Дайте визначення конфлікту зі свого особистого досвіду.

Під конфліктом розуміється ситуація,в якій стикаються неспівпадаючі інтереси одного або декількох учасників.

Конфлікт - це природний і неминучий елемент процесу спілкування. У ньому є як негативні, так і позитивні сторони. Я пропоную вам визначити їх (бесіда).

До негативних сторін конфлікту можна віднести руйнування стосунків між людьми, стрес, погіршення здоров'я.
З іншого боку, конфлікт - це джерело розвитку, сигнал до зміни, можливість зближення, розрядки напруги.

Виділяють такі типи конфлікту:

Внутрішньоособистісні: Цей тип конфлікту можна описати як власний, персональне протистояння. В даному випадку бере участь в ньому тільки одна людина - ви. 

ПРИКЛАД: Ти повинен підготуватися до контрольної роботи з математики на завтра, а по телебаченню показують цікавий фільм.

Міжособистісні: це суперечка, що виникає між двома людьми з будь-якої причини

ПРИКЛАД: Друг взяв у тебе книгу і обіцяв повернути її через тиждень. З тих пір минув місяць, а він її так і не повернув. А вона дуже потрібна тобі для підготовки домашнього завдання. Вчора ти подзвонив йому додому і нагадав про книгу, він клятвено обіцяв її принести. А сьогодні говорить: «Вибач, я забув, куди її поклав, і тепер не можу її знайти».

Міжгрупові: виникають між соціальними групами, причому як всередині, так і за її взаємодії з оточенням.

ПРИКЛАД: Ваша компанія усі вечори проводить на лавочці у дворі вашого будинку. Одного разу, вийшовши погуляти, на вашій лавочці ви побачили групу незнайомих вам молодих людей.

Спробувавши пояснити їм, що це ваше місце, ви почули грубість на свою адресу.

  • Якими можуть бути шляхи розв’язання конфлікту?

Кожна група має запропонувати вихід із ситуації, що склалася, і відповісти на запитання.

Після виступів груп вчитель підводить учнів до розуміння того, що існує три шляхи виходу з конфлікту:

  1. Конструктивний (гумор,поступки,компроміс,співробітництво,усвідомлення позиції сторін).
  2. Деструктивний (погроза,насильство,брутальність,приниження,перехід на особистості, розрив відносин).
  3. Ігнорування (відхід від розв’язання проблеми).

Для того щоб краще зрозуміти,що таке конфлікт,які існують варіанти вирішення конфліктних ситуацій я пропоную вам переглянути невеличкі сюжети на нашу тему (переглядають два видео про конфлікт та два варіанти його вирішення).

Обговорення:

Як же потрібно себе поводити,щоб запобігти конфлікту?

  • Бути доброзичливим і дружелюбним.
  • Не пліткувати і не давати нікому образливих прізвиськ.
  • Не вступати у суперечки.
  • Якщо ти помітив,що співрозмовнику неприємна тема розмови,зміни її. Якщо ж тобі неприємна розмова,спробуй ввічливо,але наполегливо припинити її чи обернути все в жарт.
  • Не вказувати людині в присутності інших на її недоліки.
  • Не вирішувати конфлікти бійкою.
  • Бути справедливим,готовим визнати правоту іншої людини.

Давайте перевіримо,як ви можете вирішувати конфліктні ситуації?

Вправа «Ситуації»

1 ситуація: уяви собі,що ти зайшов до класу,а за твоєю партою сидить інший учень. Як можно вирішити цей можливий конфлікт мирним шляхом?

2 ситуація: ти позичив однокласнику свою річ, а він повернув її зламаною. Як ти вчиниш?

3 ситуація: хлопчик Юрко попросив свого друга Євгена допомогти на контрольній роботі з математики. Але Євген встиг вирішити тільки своє завдання,тому не зміг допомогти. Юрко за контрольну роботу отримав «2». Покажіть можливі варіанти виходу з конфлікту.

4 ситуація: твій однокласник взяв у тебе зошит щоб переписати пропущений урок і забув принести тобі його. За те,що ти прийшов на урок без зошита,учитель відповідно ставить тобі незадовільну оцінку. Покажіть можливі варіанти виходу з конфлікту.

Як ви вважаєте які потрібно виконувати правила,коли ви спілкуєтесь з ровесниками?

  • ставитись до співрозмовника з повагою,намагатись слухати й чути його;
  • спілкуватися доброзичливим тоном;
  • розподіляти час спілкування порівну,давати висловитись і іншому;
  • не перебивати співрозмовника;
  • якщо нема чого сказати,то краще помовчати.

Вправа «Картина конфлікту»

Тепер я пропоную поділитися вам на пари. Кожній парі потрібно намалювати «конфлікт»,як ви його собі уявляєте,але при цьому ви повинні триматися за один олівець.

По закінченню пари демонструють свою роботу.

Обговорення:

  • Чи важко вам було виконувати завдання?
  • Чи змогли ви домовитись відносно малюнка?
  • Чи намагався хтось взяти керівництво на себе?
  • Чи виникали суперечності в процесі виконання завдання?

Вправа «Дерево побажань»

Дітям пропонується на листочках написати свої побажання своїм однокласникам,щоб не виникало конфліктних ситуацій,та приклеїти на «Дерево побажань»

Підсумок уроку.

Ось і підійшов до кінця наш урок. Давайте проаналізуємо, чому кожен з вас навчився.

  • роблять висновки: дізналися, що таке конфлікт, причини, види конфліктів, позитивні і негативні сторонни.

Так, сьогодні ми розширили наше уявлення про конфлікт, його ознаки, причини і види. Прийшли до висновку, що конфлікт - це не завжди погано, у нього є і позитивні сторони. Як поводитися в конфліктній ситуації і як знайти шляхи виходу з неї. Потрібно вчитися вчасно розпізнавати зародження конфлікту, бути терпимими до іншого. Я дякую вам за вашу активність, співпрацю. 

Категорія: Початкові класи | Додав: Qri | Теги: Початкові класи, психологія спілкування, сварки, Тренінг, чому люди сваряться
Переглядів: 561 | Завантажень: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наше опитування
З якою метою ви відвідуєте наш сайт?
Всього відповідей: 123

Форма входу

Пошук

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Новини osvita.ua

Час життя сайту


Наша адреса: 92913,КЗ "Красноріченський ліцей",кв.Верстатобудівників,5 смт.Красноріченське Кремінського р-ну Луганської обл © 2025
Сайт створено вчителем математики Прошельцовою О.А
Створити безкоштовний сайт на uCoz