Музей
створено в рамках реалізації проекту
«Музей школи, як культурно - освітнє середовище
селищної громади» в рамках програми
технічної допомоги Міністерства
Великобританії з питань Міжнародного
розвитку «Соціальне - економічне
відродження Донбасу. Луганськ XXI ст.»
за підтримки громадської організації
«Центр регіонального розвитку «Наша
громада»».
Музей
взаємодіє з Кремінським районним
краєзнавчим музеєм, відділом освіти
при Кремінській районній державній
адміністрації, музеями шкіл району. Музей
не є юридичною особою. Приміщення
музею - класна кімната Красноріченської
ЗОШ І - ІІІ ступенів.
Музей
в своїй діяльності керується Законом
України «Про музей та музейну справу»,
нормативними документами Міністерства
освіти України, Міністерства культури
і мистецтв, Положенням про музей при
закладі системи освіти Міністерства
освіти України від 20.05.1997 р. № 151.
Мета
діяльності музею полягає у залученні
молодого покоління до вивчення та
збереження історико - культурної спадщини
свого народу, у формуванні освіченої
творчої особистості та сприянню
відродженню і розбудові національної
системи освіти як найважливішої ланки
виховання свідомих громадян української
держави.
Головним
завданням в роботі музею є:
·
сприяння удосконаленню навчально -
виховного процесу;
·
розширення та поглиблення загальноосвітньої
підготовки учнівської молоді;
·
розвиток творчих інтересів до пошукової,
краєзнавчої, науково - дослідницької
роботи;
·
формування у підростаючого покоління
розуміння нерозривного взаємозв'язку
минулого і сучасного;
·
запровадження в навчально - виховний
процес музейної педагогіки, як засобу
громадянського виховання учнів;
·
організація роботи «Школи екскурсоводів»
та історико - дослідницького гуртка
«Спадщина» на базі музею;
·
проведення культурно-освітньої роботи
музею серед учнів та жителів селища.
Музей
проводить таку роботу:
·
організовує дослідницьку діяльність
згідно з тематикою музею;
·
систематично поповнює фонди музею
шляхом проведення експедицій, досліджень;
·
організовує облік музейних предметів
(забезпечує їх збереження);
·
створює та поповнює стаціонарні
експозиції та виставки;
·
проводить освітньо - виховну роботу
серед учнівської молоді і населення
селища;
·
організовує та бере участь у районних,
міських, обласних, всеукраїнських
заходах;
·
надає можливість використання матеріалів
музею в навчально -виховному процесі
та пошуково - дослідницькій роботі
(музейні уроки, шкільні свята, зустрічі,
лекції).
Профіль
музею - галузевий, визначений колективом
вчителів, учнів та сільською громадою.
Музей історії школи - центр освіти та
культури селищної громади Красноріченського.
Музей
створений за ініціативою селищної
громади, вчителів та учнів школи і має:
·
актив вчителів, що входять до ради музею;
·
пошукові об'єднання класів, спроможні
виконувати дослідницьку, збиральну,
фондову, експозиційну та просвітницьку
роботу;
·
керівника музею, автора проекту «Музей
школи, як культурно - освітнє середовище
селищної громади».
Напрямки
роботи
1.
Освітньо - виховна (оглядові та тематичні
екскурсії)
2.
Науково - дослідна (вивчення історії
школи, написання дослідницьких робіт)
3.
Фондова (зберігання та облік експонатів)
4.
Масово - просвітницька (екскурсії,
лекції, виставки, тематичні вечори)
Шкільний
музей працює у взаємозв’язку з органами
культури, зокрема з районним історичним
музеєм, який при потребі надає практичну
допомогу. Музей
у значній мірі сприяє розвитку творчих
інтересів і зацікавлення учнів до
пошукової, краєзнавчої роботи, формування
у підростаючого покоління розуміння
нерозривного зв’язку минулого, сучасного
і майбутнього України.
Рада
музею використовує різноманітні форми
і методи роботи з учнівським загалом.
Найбільш поширеною формою роботи є
проведення екскурсій. За роки існування
музею проведено сотні таких заходів. Учасники екскурсій
з зацікавленням відвідують ці заходи
і залишаються задоволеними. Про це
свідчать десятки записів у спеціальній
книзі зауважень і пропозицій. Популярною
серед учнів є така форма роботи як уроки
Мужності, які проводяться екскурсоводами
безпосередньо в музеї.
Музей
до повної міри виконує функцію довідкового
центру. Тут учні і вчителі можуть
отримувати необхідні довідки з життя
школи, матеріали для використання їх
на годинах класного керівника.
Музей
став справжньою школою громадського
виховання. Адже цілеспрямована спільна
робота по його створенню розкрила
творчі можливості і здібності багатьох
дітей, допомогла знайти своє Я,
самовизначитися. Екскурсії в музеї
проводять самі учні. Двері музею відчинені для
всіх, хто не байдужий до школи. Приходять
в музей випускники, щоб згадати шкільні
роки. Сьогоднішні учні, дивлячись, з
яким хвилюванням вони зупиняються біля
своїх фотографій, з яким теплом згадують
дитинство, школу, по-іншому ставляться
до школи, до навчання, до вчителів. І
залишаються в музеї спогади випускників,
їх подарунки музею, школі, а в душах
дітей залишається радість і гордість,
що і вони навчаються в школі, про яку
з таким теплом згадують випускники.
Заходиш до шкільного музею, і ніби саме
Дитинство дивиться на тебе з фотографій,
таке щасливе і безтурботне, зігріте
чуйністю і мудрістю вчителя, теплом
шкільної дружби, радістю від перших
успіхів і перемог. І воно ніби промовляє:
«Пам’ятай: школа, в якій ти навчаєшся,
має глибокі корені, чудові традиції, і
саме тобі випала щаслива доля їх берегти
і примножувати. |