Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.
Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).
Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).
Пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.
Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.
Не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя классу.
ПАМ'ЯТКА ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ ВИКЛАДАЮТЬ У 5-х КЛАСАХ
Відвідуйте уроки в 4-му класі. Придивіться до своїх майбутніх учнів. Познайомтеся з методикою викладання в початкових класах.
Зберігайте й розвивайте традиції, які склались в учнів у процесі навчання в початкових класах.
До початку роботи з дітьми ознайомтесь з ними, систематично вивчайте їх і використовувати одержані дані у процесі роботи.
Пам'ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.
Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам'ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання.
Забезпечте єдність вимог до учнів.
Розвивайте в учнів уміння й навички самостійної роботи.
Продовжуйте розвиток творчого мислення учнів.
Виявляйте й розвивайте індивідуальні нахили та інтереси учнів, їхні творчі здібності. Проводьте профорієнтаційну роботу.
Забезпечте міжпредметні зв'язки.
Постійно підтримуйте зв'язки з колегами з метою взаємодопомоги в роботі та обміну досвідом.
Протягом уроку та додому давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх чіткого виконання.
Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками.
Ретельно обміркуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів. Розробіть відповідний роздавальний матеріал.
Забезпечуйте систематичне повторення.
Уникайте перевантаження дітей.
Протягом першого місяця навчання дітей у 5-му класі домовтесь не писати зауважень у щоденники, проводити оцінювання на користь дитини, більшість уроків на початку навчального року будувати на повторенні.
Дозуйте навчальне навантаження та обсяг домашнього завдання, а також знизити їх до мінімуму у вихідні дні.
Поглиблюйте свої знання з проблемами забезпечення принципу наступності в педагогічному процесі.
ЩОБ УСТАНОВИТИ ДОВІРЛИВІ СТОСУНКИ З ДИТИНОЮ ТА ЗБЕРЕГТИ ЇХ:
Не переривайте дитину, не кажіть, що ви все зрозуміли, не відвертайтесь, поки дитина не закінчила розповідати, інакше кажучи, не давайте їй приводу тривожитись через те, що вас мало цікавить те, про що вона каже.
Не ставте забагато запитань.
Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.
Не примушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона втомилась, засмучена.
Не вигадуйте для дитини багато правил - вона перестане звертати на них увагу.
Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу неочікуваних стрибків у розвитку дитини чи деякого регресу.
Не порівнюйте дитину з жодними іншими дітьми.
ПРО РОБОТУ З БАТЬКАМИ:
Поважайте роль батьків.
Заохочуйте участь.
Застосовуйте різні види, форми та стратегії для залучення батьків - будьте творчими та гнучкими.
Порозмовляйте з батьками про взаємні очікування.
Будьте терплячими.
Зосередьте увагу на сильних сторонах сім'ї й дитини та давайте позитивні відгуки.
Підтримуйте контакти.
Виражайте своє задоволення.
Намагайтеся залучити цілу сім'ю.
Організовуйте збори так, щоби батьки могли їх відвідати.