16 грудня я, вчитель хімії Красноріченської ЗОШ І-ІІІ ступенів Дегтяренко Євгенія Геннадіївна, завершила навчання в проекті професійного розвитку для вчителів хімії «Технологія розвитку критичного мислення в шкільній хімічній освіті».
Керівник проекту – методист кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Любов Олександрівна Бондар.
В рамках проекту було проведено науково-методичний семінар за темою «Сутність технології розвитку критичного мислення. Структура уроку за методикою розвитку критичного мислення». Під час семінару детально були розглянуті питання: порівняння методичної системи щодо формування критичного мислення учнів із традиційним навчанням; особливості критично мислячої людини; структура уроку за методикою розвитку критичного мислення; прийоми та методи, що застосовуються на різних фазах уроку; діагностика навичок критичного мислення за Блумом та ін.
Цікавим і змістовним виявився практикум, під час якого був відпрацьований алгоритм застосування технології розвитку критичного мислення учнів. Особливу увагу було приділено аналізу застосування найбільш ефективних прийомів і методів розвитку критичного мислення школярів. Учасники проекту запропонували цікаві власні педагогічні знахідки в контексті проблематики, що обговорювалася.
У рамках практикуму відбувся майстер-клас щодо формування критичного мислення учнів під час вивчення хімії. Майстер-клас провела Раїса Бикова, учитель хімії вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист Сєвєродонецького багатопрофільного ліцею.
Завершилося навчання в проекті тренінгом щодо моделювання уроку за технологією розвитку критичного мислення під час якого учителі хімії презентували власні розробки із застосування технології розвитку критичного мислення під час проведення уроків вивчення нового матеріалу, узагальнюючих уроків, практичних занять тощо. Під час практикуму було запропоновано багато цікавих педагогічних знахідок, йшло активне аргументоване обговорення запропонованих методів. Учасники проекту продемонстрували творче ставлення до застосування даної технології.
Проект виявився дуже актуальним, бо щорічний конкурс педагогічної майстерності «Панорама творчих уроків» у 2016 році в Україні проводитиметься саме за темою «Формування критичного мислення особистості у навчально-виховному процесі». Учасники проекту виявили бажання взяти активну участь у цьому конкурсі.
Я вважаю, що участь у подібних проектах сприяє розвитку вчителя, дає змогу обмінюватись досвідом з вчителями-колегами з інших шкіл області, зростати у педагогічній творчості. Дякую Бондар Любов Олександрівні за чудовий проект.
Вчитель хімії Дегтяренко Є.Г |