10 листопада 7 вчителів МО природничо-математичних наук та початкових класів присвятили свій вихідний день інтернет-конференції «Сучасні освітні тенденції: STEM, STEAM та учнівські проекти». Конференція тривала з 9-30 до 18-30 і охопила велику кількість питань:
- Любов Цукор. Відкриття конференції, вступне слово.
- Юлія Батура. «Учнівський STEM-проект – це реально!».
- Олександр Козленко. «Як розбудовується STEM: інтеграція природничих наук в початковій школі».
- Вікторія Бартюк. «Розробка та реалізація учнівських STEM, STEAM проектів як запорука розвитку навичок ХХІ століття».
- Маргарита Калюжна. «Успішні практики впровадження STEAM у закладах освіти».
- Сергій Петров. «Мотиваційна лекція «Як полюбити хімію за 25 хвилин».
- Сергій Радогуз. «Досвід організації масштабних STEM-заходів».
- Панельна дискусія
STEM – це поєднання науки, математики, технологій та інженерії, які ми звикли сприймати відокремлено один від одного. І досить незвичною для традиційної школи особливістю є те, що технології, математика та інженерія не вивчаються як окремі науки (навіть із урахуванням міжпредметних зв’язків), а сприймаються учнями як єдність наукових знань і практичних прийомів їх застосування.
У такому разі вчитель перестає бути основним джерелом знань. У центрі уроку – проблема чи практичне завдання. А діти мають самостійно знайти шляхи вирішення проблеми, застосувавши наявні знання, здійснивши експеримент і, можливо, зробивши помилки.
Що ж робити учителеві? Запропонувати необхідний інструментарій, спостерігати за ходом наукового пошуку, стимулювати до висновків, допомагати зрозуміти і усунути недоліки.
Логічно, що за таких умов на перший план виходить не володіння теорією, а вміння використовувати свої знання на практиці. І уроки стають практичними заняттями, які демонструють можливості застосування теоретичних знань у конкретних ситуаціях.
Розробляючи моделі, створюючи проекти, діти аналізують інформацію, співвідносять її з наявним досвідом і знаннями. Це формує в них упевненість у власних силах, переконаність у тому, що вони зможуть за необхідності вирішити складні проблеми.
Групова робота, що часто застосовується у такого роду проектах, привчить висловлювати власну думку, відстоювати її, співпрацювати з однокласниками, сприймати і розуміти точку зору іншої людини. Використання STEM-проектів під час навчального процесу навчить дітей аналізувати завдання, формулювати дослідницьку гіпотезу, застосовувати оригінальні способи пізнання, розвиватиме аналітичне і критичне мислення. STEM-проекти можна втілити у життя в будь-якій школі, незалежно від того, яке у неї фінансування. Головне – це наявність бажання у вчителів та належна мотивація у школярів.
За результатами конференції вчителі отримали свідоцтва та набули нових неоціненних знань. |