КЗ «КРАСНОРІЧЕНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» — учасник програми підтримки освітніх реформ «Демократична школа».
Програму реалізовує Європейський центр ім. Вергеланда (Осло, Норвегія) за підтримки Міністерства закордонних справ Норвегії у співпраці з Міністерством освіти і науки України, Радою Європи, БО «Центр освітніх ініціатив» та ІСАР «Єднання».
Команда у складі: директора ліцею Чекмарьової Л.В., заступника директора Анголенко З.І.та вчителя фізики Кузнєцової А.В. була учасниками консультаційних та моніторингових зустрічей, тренінгів, майстер-класів, онлайн-зустрічей з «Формування та оцінювання громадянських компетентностей». Вони мотивували педагогічний колектив до участі в цій програмі.
Фото
Педагоги нашого ліцею активні, з прогресивними думками, налаштовані на участь в інноваціях і завжди готові до змін.
Вчителі долучились до розробки, апробації та реалізації авторських вправ і розмістили їх у Тулбоксі. Викладені вправи інтегровані, комплексні, відповідають принципам академічної доброчесності та сприяють формуванню та оцінюванню громадянських компетентностей на різних предметах.
Авторами вправ стали: Чекмарьова Л. В., Анголенко З.І. Жувако Л. В., Гайда О. М., Федоркова Л. В., Прошельцова О. А., Рубчевська О. П., Шварьова А. О., Коваль І. А., Любар О. В.
Вони отримали сертифікати за освоєння програми ПКПП «Наскрізне формування та оцінювання громадянських і соціальних компетентностей в ЗЗСО «Педагогічна майстерня».
Фінальним завданням програми «Демократична школа» була розробка та реалізація проєкту закладу з розвитку громадянських компетенцій. Наш освітньо-соціальний проєкт «Чорнобиль: уроки минулого-альтернативи майбутнього» розробляла робоча група у складі: Чекмарьвої Л.В., Анголенко З.І., Дегтяренко Є.Г., Кузнєцової А.В. Це інтегрований проєкт з глибоким розумінням громадянської відповідальності, почуттям обов'язку у вирішенні екологічних,освітніх та соціальних проблем.
Учасники проєкту: вчителі, учні 5-9 класів, громадськість селища.
Він передбачав проведення протягом грудня-січня у КЗ «Красноріченський ліцей» освітньо-інформаційної кампанії, що містила тематичні заходи, пошуково-дослідницьку роботу, створення бази методичних, інформаційних матеріалів.
Були проведенні тематичні заходи:
Продукт проєкту: створений інтерактивний плакат «Чорнобиль: уроки минулого-альтернативи майбутнього». В ньому міститься оцифрована інформація про земляків ліквідаторів аварії, зібрані посилання на вражаючі факти про трагедію, на творчу роботу випускника закладу Таранухи Андрія, що розробив веб-квест «Чорнобиль», який дав змогу перевірити знання учнів про трагедію, а також сучасний погляд на аварію від науковців НТУ «ХПІ» (матеріали освітньо-мотиваційного проєкту «Слідами CHORNOBYL»), відомості з Вікіпедії та дитячі малюнки. Сучасні технології створення та кодування інформації з допомогою QR-кодів та можливості сервісів Google роблять продукт цінним, актуальним та доступним для широкого кола педагогічних працівників, дітей та просто небайдужих людей.
Проєкт був представлений 3 лютого 2021р. на широкий загал у рамках онлайн-конференції «Компетентнісне навчання у базовій середній школі» та виставки шкільних проєктів з розвитку громадянських компетентностей. Наша команда завзято презентувала проєкт: Чекмарьова Л.В., Анголенко З.І., Дегтяренко Є.Г., Кузнєцова А.В., Бутко О.М., Жувако Л.В., Бутко В.М., Любар О.В., Гайда О.М. та учень 9 класу Шварьов Ярослав.
Що ми отримали від проекту?
Проєкт згуртував спільноту нашого ліцею, розширив діапазон знань учнівської молоді про причини та наслідки Чорнобильської трагедії та порушив питання екологічної безпеки, привернув увагу до соціальних проблем ліквідаторів аварії. Ми вчились один в одного; незважаючи на те, що програма розрахована на учнів 5-9 класів, колеги початкових класів теж долучилися, оскільки вони є фахівцями у впровадженні та розробці інструментів формувального оцінювання( НУШ).
Робота в програмі «Демократична школа» сприяла створенню безпечного освітнього середовища для самореалізації, самовдосконалення, формування, розвитку громадянських компетентностей та цілеспрямованості всіх учасників освітньої діяльності.
Завдяки участі в програмі «Демократична школа» ми:
- утвердили партнерські стосунки;
- ознайомились з новими підходами до реалізації освітніх ініціатив;
- покращили мотивацію учнів, вчителів та батьків до саморозвитку та самореалізації;
- підвищили рівень громадянських компетентностей;
- отримали дороговказ для ліцею — «Рамка компетентностей для культури демократії»;
- будуємо нове, демократичне, освітнє середовище на основі культури демократії та прав людини;
- залучаємо батьків до активної участі в житті ліцею;
- інтегруємо наскрізну змістовну лінію «громадянська відповідальність» у своїх предметах та за спільними темами;
- співпрацюємо з багатьма закладами середньої та вищої освіти країни;отримали досвід проєктної діяльності;
- стали авторами вправ які змінюють традиційні методи роботи з учнями.
Сьогодні, після завершальної офіційної зустрічі, наша шкільна команда підвела підсумки спільної роботи педагогічного, дитячого колективів та батьківської спільноти в програмі.
Ми окреслили нові виклики та запланували роботу на майбуйтнє.
Велика подяка тренеру програми «Демократична школа», координатору нашої команди —Тетяні Філіпенко, заслуженому учителю України, досвіченій, толерантній, вимогливій, креативній та небайдужій людині! |