Події сьогодення підтверджують, що у будь-яких обставинах надійним скарбом є професіоналізм, досвід і знання. Бути ефективним учителем – значить постійно підвищувати власну педагогічну майстерність.
Самоосвіта педагога – це провідна форма вдосконалення професійної компетентності, що полягає в засвоєнні, оновленні, поширенні й поглибленні знань, узагальненні досвіду шляхом цілеспрямованої, системної самоосвітньої роботи, спрямованої на саморозвиток та самовдосконалення особистості, задоволення власних інтересів і об'єктивних потреб освітнього закладу.
Джерелами самоосвіти є методична література, інформація на різноманітних носіях, курси, семінари, технопарки, майстер-класи, заходи з обміну досвідом, екскурсії, виставки, подорожі і багато іншого…
Зупинимося на деяких з них.
2-4 березня у Харкові відбувся 1 Міжнародний форум «Нова українська освіта – створюємо сенси разом». Ця масштабна подія зібрала понад 350 учасників більше ніж з 50 міст і сіл України: учителів, директорів шкіл, викладачів ВНЗ, науковців, представників громадськості та бізнесу. Крім українських експертів, на форум були запрошені європейські фахівці з Фінляндії, Естонії, Литви, які успішно проводять освітні реформи у своїх країнах. Пишаюся тим,що на цій карті є назва і нашого селища Красноріченське.
Як формувати простір нового мислення і нових сенсів для успішного впровадження на місцях реформи освітньої системи - стало основною темою обговорення.
Атмосфера неприхованої зацікавленості панувала в залі, коли своїм досвідом з українськими освітянами ділився директор фінської гімназії «Шильд», президент міжнародної асоціації шкільних директорів Арі Покка. Він також презентував у Харкові свою книгу «Вищий клас. Шкільне управління по-фінськи».
Не менш цікавими були виступи Ене-Сільвії Сарв, яка розповіла про реформу освіти в Естонії, у цій країні учні за результатами тестів РІSA демонструють досить високу якість навчання – одну з найкращих у Європі.
Едуард Рубін запросив на масові відкриті онлайн-курси для освітян.
Віктор Круглов провів дискусію «Яким має бути сучасний підручник». Крім то-го , гості форуму мали можливість ознайомитися з роботою харківського наукового проекту «15х4». Це спільнота молодих учених і фанатів науки, які прагнуть ділитися своїми знаннями. 4 доповіді по 15 хв. на актуальні наукові теми. Читають лекції в усіх куточках країни і за межами, контект проекту знаходиться у відкритому доступі без обмежень використання. Керівник проекту Олександр Гапак. Учасники конференції отримали сертифікати і подарунки.
Наприкінці квітня у мене була чудова нагода стати учасницею (не)конференції EdCamp (Україна) у м.Харків. Успішно пройшовши конкурсний відбір - чотири претенденти на місце я потрапила на два дні в сучасну українську школу. Це місце професійного зростання, відкритий обмін досвідом і співпраця за принципом «Дай, якщо можеш – візьми, якщо хочеш».У роботі ЕdCamp взяла участь міністр освіти Лілія Гриневич.
ЕdCamp - це і освітній квест, і відкриті уроки, і одночасно проведені 20 сесій в паралелі , а таких паралелей шість, і екскурсії в Навчально-науковий центр Ландау, і відвідування галереї під відкритим небом епатажного художника-філософа Гамлета Зінковського, і подорож до унікальної країни професій Франсільванії … Зараз матеріали всіх заходів розміщені в мережі та їх можна вільно використовувати в роботі.
Сертифікат, який не тільки засвідчує участь, а й уточнює, що за два дні відпрацьовано 18 годин.
У грудні 2016 року взяла участь і стала лауреатом V всеукраїнського конкурсу «Творчий учитель – обдарований учень» у двох номінаціях «Розвивальний урок» та «Супровід обдарованості».
Отримала запрошення на участь у X ювілейній Міжнародній науково-практичній конференції «Обдаровані діти – інтелектуальний потенціал держави» з пропозицією провести майстер-клас.
Усі матеріали конференції були надруковані у збірнику.
Учасники конференції отримали сертифікати Національної академії педагогічних наук України Інституту обдарованої дитини.
За майстер-клас «Як зробити урок образно-кольоровим? (Ейдетика і не тільки на уроці літератури) » я була відзначена подякою за науково-методичний супровід конференції.
Згадалися слова Арі Покка , президента міжнародної асоціації директорів шкіл, директора школи Фінляндії: «Ми повинні пам'ятати, що створюємо школу не для себе, а для тих, хто буде розповідати історію майбутнього». Отже, все в наших руках!
Хмельницька О.Л., вчитель зарубіжної літератури |