Опорна школа округу – Красноріченська загальноосвітня школа – як інноваційний загальноосвітній навчальний заклад має такі характеристики:
• конкурентоспроможність – завдяки створенню якісної матеріально-технічної та інформаційно-комунікаційної бази;
• інформаційна насиченість – унаслідок активного застосування учасниками навчально-виховного процесу різноманітних та інноваційних технологій і систем;
• інноваційна технологічність – унаслідок експериментування, апробації та системного запровадження інноваційних форм, методів і засобів навчання, виховання й управління;
• орієнтованість на особистість – унаслідок виявлення й подальшого розвитку особистісних якостей учасників навчально-виховного процесу та їх інтересів;
• педагогічна творчість – для переважної більшості учасників навчально-виховного процесу внаслідок здійснення політики стимулювання, рефлексії, раціоналізації праці.
Красноріченська загальноосвітня школа має статус експериментального навчального закладу регіонального рівня за темою «Творче освітньо-виховне середовище особистісного розвитку школярів та вчителів освітнього округу», науковий керівник проректор ЛОІППО, доцент Б. А. Дьяченко.
Красноріченська загальноосвітня школа, враховуючи матеріально-технічнезабезпечення та кадровий потенціал, реалізує два профілі навчання: суспільно-гуманітарний і природничий. Основними формами навчального процесу є:
класно-урочна, лекційна, семінарська, проектно*дослідницька, групова та індивідуальна форма навчання. Модель профільного навчання дозволяє надавати випускникам допомогу в самовизначенні та реалізації свого життєвого і професійного розвитку.
Педагоги співпрацюють з Луганським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, Луганським національним університетом імені Тараса Шевченка:
• курси підвищення кваліфікації;
• проекти професійного розвитку;
• участь у науково-практичних конференціях;
• проведення майстер-класів для слухачів курсів підвищення кваліфікації (О. Л. Хмельницька);
• участь у науково-практичній конференції «Образне слово Луганщини» (І. М. Прядка, Л. В. Жувако);
• творча угода вчителів української філології з кафедрою української мови та літератури Луганського національного університету імені Тараса Шевченка зі створення у школі центру апробації нових методик, підручників і робочих зошитів;
• участь в обласному конкурсі на кращу методичну рекомендацію, посібник, програму з науково-технічної та декоративної творчості – О. М. Гайда (I місце).
Плідною для педагогів школи є робота у всеукраїнському семінарі «Проблеми та найкращі практики застосування польського досвіду діяльності шкіл – центрів активності громад», який організував Східноукраїнський центр громадських ініціатив спільно з кафедрою соціальної роботи Луганського національного університету імені Тараса Шевченка та польським товариством «Edukator» у межах проекту «Поширення адаптованого польського досвіду задля збереження освітніх послуг в сільській місцевості» за підтримки програми «Схід-Схід: партнерство без кордонів» Міжнародного фонду «Відродження». Досвід роботи вчителів публікується у фахових виданнях, в режимі онлайн на професійних та персональних сайтах. У закладі впроваджуються сучасні педагогічні технології, а проектна технологія стала пріоритетною в роботі вчителів та учнів: проект «Діти – війни не забуте покоління» (керівник З. І. Анголенко) дав змогу зберегти спогади жителів селища про жахіття війни та видати збірку, проект «Ми і довкілля» координує різні напрями природоохороницької діяльності учнів. Гуртки «Паросток» (О. М. Бутко), «Квіткарі-дослідники» (Л. С. Рибалко) в тісній співпраці з Національним еколого-натуралістичним центром, Ботанічним садом (м. Київ) займаються дослідницькою роботою. Однією з активних технологій профілактичної роботи з дітьми є проект «Сприяння просвітницькій роботі "рівний-рівному” серед молоді України щодо здорового способу життя» (керівник А. В. Кузнецова). Співпраця з Корпусом Миру США – волонтер Кайл Борлі надала можливість видавати
газету «Про нас» (В. А. Чекмарьов), проводити тренінги для вчителів і батьків з профілактики ВІЛ/СНІДу, організовувати конкурси «Євробачення по шкільному» (О. М. Бутко). Одним із пріоритетів у роботі школи є науково-дослідницька діяльність учнів. Форми роботи з цією категорією учнів – групові, індивідуальні тощо.
Учні округу – активні учасники міжнародних конкурсів: «Левеня», «Кенгуру», «Грінвіч», «Золотий колосок», «Лелека», «Патріот». Результативною є участь учнів школи в роботі Луганського відділення Малої академії наук України керівники (О. І. Чернова, З. І. Анголенко) та конкурсах науково-дослідницького спрямування: у Всеукраїнському конкурсі «Новітній інтелект» І та ІІ місця на обласному етапі отримали учениці А. Резнік, В. Іванова, керівник О. Л. Хмельницька, обласному конкурсі фонду «Благовіст» «Їх імена – наша гордість»,
керівник О. І. Чернова. Щороку НТУ «Інтелект» проводить науково-практичну конференцію із захисту науково-дослідницьких робіт учнів освітнього округу.
Спортсмени школи – призери районних змагань із футболу, волейболу, баскетболу. Великою подією 2012 року стала перемога учениці Т. Самойлової у Всеукраїнському чемпіонаті з сумо – бронзова медаль (тренер В. І. Ткачов). В 2013 році вихованка тренера Ткачова В.І. Мордига Наталя стала бронзовою призеркою чемпіоната Європи з сумо.
Школа вже 10 років є дипломантом виставок «Сучасна освіта в Україні», виставок-презентацій «Інноваційні технології навчання» та «Сучасні навчальні заклади України». Носить почесне звання «Лідер сучасної освіти». У 2010 і в 2011 роках ставала лауреатом громадської акції «Флагмани освіти і науки України». Реалізація експериментальної інноваційної роботи забезпечила школі новий зміст освіти, успішних дітей та успішних вчителів, зміцніла матеріально-технічну базу, яка дозволяє вийти на новий якісний рівень розвитку. Красноріченська загальноосвітня школа – це територія гарантованого
поля можливостей для всіх учасників освітнього процесу.
|