Мета. Перевірити рівень оволодіння учнями навчального матеріалу, формувати вміння розв'язувати задачі, закріпити навички табличного множення і ділення чисел, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, творчі здібності, вчити дітей працювати парами. Виховувати повагу до традицій рідного краю.
Обладнання: картки, малюнки, плакати.
Тип уроку: узагальнюючий.
Хід уроку
I. Організаційна частина
Продзвенів уже дзвінок
Всім пора нам на урок.
Станьте всі рівненько,
Привітаємось гарненько.
«Добрий день!»
Щоб робота в нас кипіла
Працювати будем
Швидко! Дружно! Вміло!
II. Основна частина
Повідомлення теми й мети уроку.
На сьогоднішньому уроці ми будемо розв'язувати приклади, задачі, рівняння. Повторимо таблиці множення і ділення, а також будемо визначати периметр прямокутника.
Сьогодні ми з вами всім класом поїдемо на ярмарок, але він у нас незвичайний, а математичний.
Україна, Кремінщина, рідна земля... Край, який багатий звичаями та традиціями. І однією з традицій є ярмарок. Землероби, народні умільці, виставляли кращі свої набутки. Люди з'їжджалися на ярмарок як на свято, своєрідну виставу. Кожна людина, яка їхала на свято, везла з собою багаж. Наш багаж - це ваші знання. Давайте перевіримо, який багаж є у вас.
Мозковий штурм.
Гра «Назви одним словом»
- Результат при множенні - це...
- Результат при діленні - це...
- Зменшити числа в кілька разів - це ...
- Друге число при діленні - це...
- Збільшити число в кілька разів – це…
- Перше число при діленні – це…
Молодці!
Багаж знань гарний, але щоб щось купити, необхідно мати гроші. А які гроші в нас будуть, ви дізнаєтесь, коли справитесь з таким завданням.
Математична розминка.
Гра «Ніч і день»
Ніч - 36 поділити на 6. День - ...
Ніч - 4 збільшити у 6 разів. День - …
Ніч - знайти третину числа 15. День - …
Ніч - ділене 20 дільник 5. День - …
Ніч - перший множник 5 другий 9. День - …
Ви справилися з завданням і ми можемо побачити, яку валюту візьмемо з собою.
Валюта.
Увага, правильність, взаємодопомога, згуртованість, дисципліна, швидкість.
- Діти, для того, щоб вирушити на ярмарок, нам необхідний транспорт. Щоб дізнатися, на чому ми поїдемо, розв'яжемо приклади.
60-5= 40+20= 50+10=
35+40= 80-20= 25+50=
III. Актуалізація опорних знань
1.Хвилинка каліграфії.
- Діти, ми маємо робити все, щоб наша держава була найкраща в світі. Який внесок можете зробити ви?
Пропоную повторити правопис цифри 24. Як пов'язані наші числа з нашою Україною? (24 серпня - День незалежності України).
- Що означає цифра 4?
- Що означає цифра 2?
2.Математичний диктант.
Записати:
- частку чисел 15 і 5
- 30 зменшити у 5 разів
- 40 поділити на 8
- добуток чисел 6 і 8
- 7 помножити на З
- 5 збільшити у 7 разів
- 20 збільшити на 7
- 35 зменшити на 10
3. Самостійна робота.
Розв'язання рівнянь (по рядах)
х •4=32 х:2=8 48: х= 8
Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
4.Робота над задачею.
З давніх часів в Україні славилися вироби з глини. Майстер, який виробляє вироби з глини - називається гончар.
У мене на столі є глечик. А у глечику завдання для вас.
Задача.
Гончар виготовив 30 глечиків. Чотирьом покупцям він продав по 3 глечики. Скільки глечиків залишилося у гончара?
Виготовив - 30 гл.
Продав - 4 п. по 3 гл.
Залишилося - ? гл.
Розв'язання
1)3 • 4 =12 (гл.) продав гончар.
2) 30 - 12= 8 (гл.)
Відповідь: у гончара залишилося 8 глечиків.
5.Робота з підручником.
Розв'язання прикладів № 323.
Перший стовпчик разом, а другий самостійно.
18 + 36 : 9 54 : (6 + 3) 63 : 9 3 38 + 57
72-27 : 9 54 : 6 + 3 63 + 9 3 91-19
6. Робота з одиницями вимірювання величин.
На ярмарок любили приїжджати козаки. А купували вони сіль. Одиниця маси, якою зважували в ті давні часи сіль називалась пуд. 1 пуд =16 кг.
Задача
Козаки завантажували на віз сіль. Коли вони поклали на віз 18 пудів, то на возі стало 21 пуд. Скіль пудів солі було на возі спочатку?(Усно)
- Діти, зараз попрацюємо з іменованими числами.
2 дм = ? см 4 см = ? мм 2 доби = ? год
3 м = ?дм 1 хв = ? с 1 ц = ? кг
7. Геометричний матеріал.
Робота в парах.
У народі кажуть: «Хата без рушників-родина без дітей». «Рушник-обличчя оселі».
«Не було в Україні жодної оселі, де б не полум'янився вишитий рушник». Традиційно на Україні вишивали рушники червоними та чорними нитками. Червоний - то любов, а чорний - колір землі, смутку, печалі. У вас на столі лежать невеличкі рушнички. Ви повинні виміряти довжину і ширину. Знайти периметр.
IV. Підсумок уроку
Ось і підійшла наша подорож до кінця. Ми багато чого придбали на ярмарку.
Гра «Мікрофон»
- Що вам найбільше сподобалося на уроці?
На доброму ярмарку ми побували. Усі працювали, усі купували, а тепер же й додому час. Я усім бажаю щастя, здоров'я. Щоб завжди на наших столах був достаток, щоб було що продавати і за що купувати.
V. Домашнє завдання
с.53-54, №8, №11. |