Создание горизонтального CSS меню без изображения
КЗ "Красноріченський ліцей"Понеділок, 06.05.2024, 14:49

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Методичні матеріали | Реєстрація | Вхід
Захист дітей

Меню сайту

Категорії розділу
Управління школою [58]
Виховна робота [73]
Музей школи [3]
Українська мова та література. Зарубіжна література [49]
Фізика. Біологія. Географія. Хімія. Природознавство. Економіка [125]
Математика. Інформатика [46]
Іноземні мови [20]
Історія. Право. Громадянська освіта [42]
Початкові класи [68]
Захист України. Фізична культура. Основи здоров`я. Трудове навчання. Технології [51]
Мистецтво [12]
Гурткова робота [1]
Готуємось до атестації школи [9]
Психологічна служба [4]

Блог вчителя

Тести до ЗНО

Математика дистанційно

Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Блог вчителя історії

Соціально-психологічна служба

Дистанційне навчання

Головна » Файли » Музей школи

Патріотичне виховання учнів Красноріченської ЗОШ засобами музейної педагогіки
21.09.2013, 13:13

З.І. Анголенко

Заступник директора з ВР

Красноріченської ЗОШ

селище Красноріченське

Створення багатої, сильної і демократичної держави Україна потребують виховання у підростаючих поколінь патріотичної свідомості, високої моральності, громадянської активності, поваги до історії свого народу. В освітньому просторі України стало першочерговим завданням удосконалення та посилення ролі патріотичного виховання, виховання в учнів високого почуття громадянина та патріота своєї Вітчизни, зміцнення зв’язків поколінь.

Саме з цією метою розроблена державна "Концепція національного виховання”, програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів» та регіональні програми «Патріот Луганщини»,«Патріот Кремінщини».

Формування високих якостей у наших учнів має спиратися, насамперед, на добре знання рідного краю, його людей, їхніх звершень, адже велика Батьківщина, шляхетні громадянські чесноти починаються від рідного порога, своєї вулиці, школи, міста, краю.

Шкільний музей – одна з форм роботи, яка дійсно спрямована на формування громадської активності учнів, патріотизму , що реалізується в процесі збирання, вивчення, обробки, збереження, оформлення і пропаганди матеріалів, що мають виховну, навчально-пізнавальну цінність.

Останнім часом у сучасній вітчизняній педагогічній науці багатогранні аспекти патріотичного виховання розробляють І. Бех, Ю. Завалевський, П. Ігнатенко,О. Сухомлинська, К.Чорна та інші науковці разом з педагогами аналізують процес становлення музейної педагогіки як комплексної науки та формують основні питання теорії, що забезпечують процес впровадження перспективних технологій реалізації основних функцій музею.

Так, на думку педагога І.Козлової "Музейна педагогіка – це інноваційна педагогічна технологія, яка базується на інтеграції суспільно-гуманітарних наук: історії,музеєзнавстві, мистецтвознавстві, природознавстві, культурознавстві, лінгвістиці, соціології, психології, філософії та сприяє розвиткові творчих здібностей учнів” [1, с.32]

Колектив ентузіастів Красноріченської ЗОШ I-III ступенів Кремінської районної ради, до складу якого входили як вчителі, так і  учні, батьки створив музей історії закладу. Музей працює з 2007 року. Без перебільшення можна сказати, що музей- гордість Красноріченської громади.

Матеріали пошуково-дослідницької роботи систематизовано і розподілено на шість експозиційних розділів: «Історія школи в історії селища», « Полум’яні роки», «Педагогічна еліта», «Випускники – гордість школи», «Шкільне самоврядування», «Школа сьогодення». На базі музею працює «Школа екскурсоводів» та історико-дослідницький центр «Спадщина».

Творча лабораторія працює за напрямками: освітньо-виховний, науково-дослідний, фондовий, масово-просвітницький.Педагоги школи визнали необхідність використання елементів музейної педагогіки в навчально-виховному процесі і поставили перед собою завдання: постійно підтримувати інтерес та зацікавленість учнів, використовувати нетрадиційні методи в роботі з учнями. Одним із яких є робота шкільного музею, бо це є міцним стержнем виховання, а головне - допомагає нам у вирішенні питань виховання громадянської позиції та патріотизму в учнів.

Ми впевнені , що музейна педагогіка визначає модель становлення творчої особистості як піраміду, в основі якої - гуманна людина зі всією сукупністю творчих задатків, здібностей, мотивів. Вершина піраміди - «дослідник-філософ», а «дослідник-громадянин», «дослідник-винахідник», «дослідник-експериментатор», «дослідник-теоретик» - проміжні щаблі зростання.[2, с.45]

Все це формує у наших вихованців глибоку повагу до історичного минулого, справляє на них незабутнє враження.

Цікавою формою роботи у музеї є тематичні виставки та фотогалереї, зустрічі з творчими, цікавими людьми. Зокрема, в музеї уже традиційними стали зустрічі з героями експозицій - учнями та вчителями школи, письменниками, художниками рідного краю, представниками педагогічної династії та вчителями , ветеранами Великої Вітчизняної війни.

Ці заходи мають велике виховне і пізнавальне значення. На базі музею реалізовані проекти: «Ми - красноріченці», «Історія однієї бібліотеки», «Доторкнись до прекрасного», «Добро починається з тебе », «Містечко добрих справ», «Молодь Красноріченська шанує героїв», «Діти війни -незабуте покоління». Пошуково-дослідницькі об’єднання класів підготували експозиційні добірки, альманахи, альбоми про героїв-визволителів та видали збірку спогадів дітей війни.

Музей є центром патріотичного виховання. Це системна , цілеспрямована діяльність по формуванню у юного покоління патріотичної свідомості та громадянської відповідальності. Традиційними стали заходи до Дня партизанської слави,  Дня визволення України від німецько-фашистських загарбників,  Дня визволення селища,  Дня виводу військ з Афганістану,  Дня Перемоги.

В музеї є багато цікавих експонатів ,серед них - матеріали звіту про розкопки курганів у селищі Красноріченському , представлені доцентом кафедри історії України ЛНПУ ім. Т.Г.Шевченка Красільніковим К.І.

Матеріали музею використовуються на уроках історії, літератури, курсу «Мій рідний край – Луганщина». Музейний простір єднає покоління. Еспонати багато чого можуть розповісти про жителів селища,учнів та вчителів школи.

При шкільному музеї систематично здійснюється пошукова робота, яка супроводжується дослідницькою діяльністю. Відомо, що в результаті дослідницької діяльності в учнів формуються такі риси, як допитливість, цілеспрямованість, ініціативність, дисциплінованість, вимогливість, прагнення добиратися до суті.

Учні з гордістю представляють свій пошуковий матеріал, відчуваючи причетність до музейної справи. Значення дитячої самостійної творчості важко переоцінити – це чудова можливість адекватно відчувати себе в оточуючому світі, це дуже сильний поштовх до становлення духовності молодої людини.[3, с. 21]

Музей як просвітницька та виховна структура не може існувати,самостійно не підтримуючи зв’язки з іншими музеями та громадськимиустановами. Тому шкільний музей постійно підтримує зв’язки з районним краєзнавчим музеєм , музеями шкіл району.За сумлінну роботу шкільний музей в 2011році визнаний лауреатом конкурсу на кращий музей патріотичного профілю в закладах освіти Луганської області.

На базі нашого музею в 2010 році був проведений районний науково - методичний семінар «Музейна педагогіка: можливості і перспективи», де учасники –партнери , керівники музеїв району обговорили актуальні проблеми розвитку музейної педагогіки в школах, популяризували інноваційні музейно-освітні технології , поділилися досвідом роботи і своїми досягненнями .

Отже, у межах нашого дослідження ми окреслили ефективну та результативну методику роботи по впровадженню засобів музейної педагогіки. Цінним є те, що представлена робота має дієві результати . Учням нашої школи всіх поколінь притаманне особливо чуйне ставлення до ветеранів війни, гордість за героїчне минуле свого народу і рідного краю та почуття відповідальності за майбутнє демократичної України.

Книга відвідувачів музею зберігає численні схвальні відгуки гостей щодо спільної роботи учнівського, педагогічного та батьківського колективів у справі виховання майбутніх патріотів України.

Тільки вивчення історії рідного краю, «малої Батьківщини» є тією духовною стежиною, яка веде до справжнього дієвого патріотизму, здатного принести суспільству порозуміння , злагоду, консолідацію, відродження і процвітання.Музейна аура спонукає до пошуку творчості, надихає на роздуми.

Школа нашa - кузня знань, умінь, сумлінь,

Світ пізнання у світ дитинства лине.

Не розривається тут нитка поколінь,

Будується основа для людини.

Музей, як той струмок, що живить нас,

Коріння серцем відчуваєм.

Щодня нове й нове дає нам час,

А ми в своє минуле заглядаєм .


 

ЛІТЕРАТУРА
 

  1. Вайдахер Ф. Загальна музеологія : Посібник / Ф. Вайдахер. – Львів : Літопис, 2005. – 632с.

  2. Другий Всеукраїнський музейний фестиваль "Музеї у сучасному поліетнічному світі” : каталог учасників / [упор. Н. І. Капустіна, В. М. Бекетова, Ю.М. Малієнко]. – Дніпропетровськ, 2008. – 102 с.

  3. Музейная педагогика : из опыта методической работы / [ Под ред. А. Н. Морозовой, О. В. Мельниковой]. – М. : ТЦ Сфера, 2006. – 416 с.




 

Категорія: Музей школи | Додав: Qri | Теги: музейна педагогіка, Патріотичне виховання, Красноріченська ЗОШ
Переглядів: 2332 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наше опитування
З якою метою ви відвідуєте наш сайт?
Всього відповідей: 123

Форма входу

Пошук

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Новини osvita.ua

Час життя сайту


Наша адреса: 92913,КЗ "Красноріченський ліцей",кв.Верстатобудівників,5 смт.Красноріченське Кремінського р-ну Луганської обл © 2024
Сайт створено вчителем математики Прошельцовою О.А
Створити безкоштовний сайт на uCoz