Создание горизонтального CSS меню без изображения
КЗ "Красноріченський ліцей"Понеділок, 06.05.2024, 14:33

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Методичні матеріали | Реєстрація | Вхід
Захист дітей

Меню сайту

Категорії розділу
Управління школою [58]
Виховна робота [73]
Музей школи [3]
Українська мова та література. Зарубіжна література [49]
Фізика. Біологія. Географія. Хімія. Природознавство. Економіка [125]
Математика. Інформатика [46]
Іноземні мови [20]
Історія. Право. Громадянська освіта [42]
Початкові класи [68]
Захист України. Фізична культура. Основи здоров`я. Трудове навчання. Технології [51]
Мистецтво [12]
Гурткова робота [1]
Готуємось до атестації школи [9]
Психологічна служба [4]

Блог вчителя

Тести до ЗНО

Математика дистанційно

Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Блог вчителя історії

Соціально-психологічна служба

Дистанційне навчання

Головна » Файли » Українська мова та література. Зарубіжна література

Засідання "філософського столу" "Творчий вчитель – талановитий учень?"
[ · Google Диск (38,8 КБ (39 803) ] 26.11.2013, 19:19
 Мета: мотивація діяльності районного методичного обєднання вчителів світової літератури з розвитку та реалізації творчих можливостей у навчально-виховному процесі.

Завдання:
• Систематизувати теоретичні знання з теми "Творчий вчитель – талановитий учень? ”.
• Визначити методи роботи, що впливають на підвищення творчого потенціалу педагогів.
• Виявити умови для реалізації творчих можливостей педагогів.
Форма проведення: "філософський стіл”.

Метод: колективна творча діяльність.

Методичне забезпечення:
• Презентація.
• Відеозапис фрагменту уроку майстер – класу учасника конкурсу « Вчитель року – 2014» А. В. Разумної.

Етапи проведення « філософського столу»

1-й етап - інформаційний. Теорія питання.

Виступ учителя – методиста світової літератури О. Л. Хмельницької.

Основні аспекти виступу:
• дати визначення поняттю «творчість»;
• ознаки творчої діяльності учителя і учня;
• групи творчих педагогів;
• результати діагностики визначення рівня сформованості досвіду творчої педагогічної діяльності педагогів у Кремінському районі.

Педагогічна праця не творчою не буває і бути не може, бо неповторні діти, обставини, особистість самого вчителя, і будь-яке педагогічне рішення повинно виходити з цих завжди нестандартних факторів. Якщо ж дії людини, що працює з дітьми, не враховують цих особливостей, то його праця лежить вже за межею того, що називається словом "педагогіка”. (М.М. Поташник)
Таким чином, педагогічна діяльність - це вияв постійного різнобічного творчого потенціалу.
Творчість - це все, що нас оточує. Насамперед, це процес і результат творчої діяльності: культура, мистецтво, знання, праця, краса.
З позиції філософії творчість - діяльність людей, яка перетворює природний і соціальний світ у відповідності з цілями і потребами людини на основі об'єктивних законів реальної дійсності.
У психолого-педагогічній науці розрізняють як психологію, так і педагогіку творчості. Під психологією творчості розуміється область знань, що вивчає творення людиною нового, оригінального, корисного в різних сферах діяльності. В центрі уваги вчених - психологів знаходяться питання про структуру творчості, про шляхи, що ведуть до відкриття нового, про пізнавальної ролі інтуїції, уяви, передбачення і т.д. Педагогіка творчості - наука про педагогічну систему двох взаємопов'язаних видів людської діяльності: педагогіки виховання та самовиховання особистості в різних видах діяльності і спілкування.
Мета педагогіки творчості - формування творчої особистості, для якої характерна стійка спрямованість на творчість, творчий стиль в одному або кількох видах діяльності.
У роботах теоретиків і практиків педагогіки творчість розглядається і як процес, і як результат діяльності педагога і його вихованців. Педагогічна творчість має таку особливість, що змістом його є творіння людини, яке завжди неповторне, унікальне.
Головними ознаками творчості є : ( за М. Поташник)
• Створення нового або суттєве вдосконалення відомого;
• Оригінальність, неповторність продукту діяльності, її результатів;
• Взаємозв'язок творчості і саморозвитку, самовдосконалення, тобто творча людина постійно працює над собою, над створенням нового.
Отже, творча діяльність - це процес створення нової інформації або продукції з високими показниками їх кількості та якості з найменшою витратою часу і сил. (А.І. Кочетов).
У сучасних умовах все більше з'являється вчителів-майстрів своєї справи.. Творчість і майстерність - одне і те ж чи ні? (Питання учасникам « філософського столу»)
Майстер - це працівник, який досконало володіє своєю професією, а майстерність, як правило, пов'язують з великим досвідом.. Творчим може бути і молодий вчитель, ще не майстер.
За рівнем творчості педагогів можна розділити на кілька груп .У першу групу входять вчителі, які володіють набором стандартних прийомів, здатні створювати нове в рамках нескладної діяльності; інша група - педагоги, які прагнуть виробити нову систему методів в умовах більш складної діяльності і, нарешті, педагоги, що створюють систему навчальних технологій.
В листопаді ми проводили діагностику визначення рівня сформованості досвіду творчої педагогічної діяльності педагогів у нашому районі.( Додаток 1)
Творчий навчально-виховний процес вимагає від педагога його духовних і творчих сил, знань характерних для творчої діяльності. 

2-й етап - "філософський стіл” за методикою колективної думки.

Робота творчих груп по запропонованих питань. Оформити свої відповіді на ватмані або у вигляді презентації ( за можливостями).

Перша творча група: Які здібності людини є сходинками до педагогічної творчості? Фактори, що сприяють розвитку творчої активності? Джерела творчості?

Здібності: Вміння спостерігати, аналізувати, узагальнювати, виділяти головне, передбачати; здібності - гнучкість і нестандартність мислення; комбінування, реконструювання; бачити проблеми і протиріччя.
Фактори: система дидактичних умінь, аналітичний підхід до визначення якості викладання, аналіз розвитку творчих здібностей: впровадження педагогічного досвіду, колективна робота над науково-методичною проблемою, самоосвіта, система стимулювання педагогічної праці.
Джерела: вивчення досвіду колег, читання наукової літератури, картотека цікавих фактів, питання учнів, які аналізуються, спілкування з колегами, друзями, учнями.
Висновок.Таким чином, творчий педагог - володіє науковим, психолого-педагогічним мисленням, високим рівнем педагогічної майстерності, критичним мисленням і розумним використанням передового педагогічного досвіду.

Друга творча група: Які умови потрібні для того, щоб учитель розвивався творчо? Чи є вони у нас в школах? Якщо ні , то що для цього нам потрібно змінити?

Умови: морально - психологічний клімат колективу, стимулювання до нестандартних рішень, матеріальна база, свобода критики, проведення дискусій, вплив особистості керівника, наявність вільного часу.
Таким чином, щоб наш колектив розвивався творчо потрібно:
• точність у всьому;
• дисципліна;
• порядність;
• натхнення;
• уміння слухати критику;
• увага;
• воля;
• впевненість у власних силах;
• здатність доводити справу до кінця;
• високий загальний рівень розвитку;
• знання своєї справи.

Третя творча група: Які якості творчого педагога дозволяють виявити і розвинути творчий потенціал учня? В чому полягає завдання педагога з розвитку творчості учнів?

Якості: педагогічний такт, здатність до співчуття, співпереживання, артистизм, вміння ставити несподівані питання, створення проблемних ситуацій, заохочення вчителем дитячої уяви.
Таким чином, формування творчої особистості розглядається як двосторонній процес, пов'язаний, з одного боку, з виробленням необхідних якостей творчої особистості вчителя, з іншого - з формуванням у нього досвіду творчої діяльності.
Визначити рівень творчих умінь учнів на уроках можна за допомогою заняття-тренінгу. Ми сьогодні певним чином торкнемося творчої діяльності учнів, але це тема іншого засідання , та цей тренінг допоможе вам визначити рівень сформованості репродуктивних або творчих умінь.

Четверта творча група: Методи і прийоми творчої роботи (приклади з практики). Форми педагогічної творчості.

Форми: творчі групи: проблемні, ініціативні; розробка моделей, схем, рекомендацій щодо застосування на практиці.
Показ фрагменту уроку А. В. Разумної.

3-й етап - практичне обґрунтування питань.
1.Виступи педагогів від творчих груп. Обговорення.
4-й етап - підведення підсумків "філософського столу”.
1. Оцінка діяльності учасників педради, його результативність.( Додаток 2)
2. Прийняття рішення. (робота експертної групи).

Додаток 1
Визначення рівня сформованості досвіду творчої педагогічної діяльності вчителів. 

Зміст питань. 

1. Чи можете ви дати визначення поняття «педагогічний досвід»?
    • Ні, не можу. 
    • Розумію, але важко сформулювати. 
    • Для мене це не важко. 
2. Як часто у своїй педагогічній практиці ви зверталися до педагогічної теорії? 
    • Епізодично, не бачив (ла) в цьому особливої потреби. 
    • Часто, але, як правило, у межах свого навчального предмету. 
    • Постійно, використав (ла) в своїй роботі останні досягнення педагогічної теорії. 
3. У своїй педагогічній діяльності ви: 
    • Часто допускаєте теоретичні та практичні помилки. 
    • Рідко помиляєтеся, вмієте пов'язати теорію з практикою. 
    • Вміло застосовуєте отримані в процесі навчання знання. 
4 . Якого виду педагогічна діяльність переважає у вас?
    • В основному репродуктивна, відтворює, використовуючи наявні в учнів знання, уміння. 
    • Репродуктивна, але з елементами творчості. 
    • Творчо-репродуктивна. 
5 .Якщо у вас виникла цікава педагогічна ідея, то чи здатні ви, попередньо теоретично обґрунтувавши її, експериментально її перевірити?
    • Мені це буде зробити складно. 
    • Не завжди. 
    • Так , мені вистачає теоретичних знань та способів практичної діяльності. 
6. Чи є у вас потреба поповнювати свій досвід творчим досвідом інших педагогів?
    • Ні, вважаю, що прийду до всього сам (а). 
    • Дивлячись який педагог, це дуже індивідуально. 
    • Вважаю це обов'язковою умовою становлення професіоналізму педагога. 
7. Зустрічаючись з цікавим педагогічним досвідом, ви:
    • Спостерігали і оцінювали. 
    • Спостерігали, оцінюючи і виділяючи нове, творче в ньому. 
    • Спостерігали, оцінювали й аналізували нове, творче з позиції можливості і необхідності застосування у своїй творчій діяльності. 
8. Яким чином ви відчуваєте потребу в постійній педагогічній творчості.
    • Поки про це говорити рано. 
    • Мінімально. 
    • Відчуваю в ньому постійну необхідність. 
9. Здатні ви, узагальнивши результати своєї педагогічної діяльності, підготувати виступ, написати творчу роботу, статтю, дисертацію, тобто провести власне педагогічне дослідження?
    • Мабуть, але тільки у вигляді невеликого творчого виступу, звіту. 
    • Мені це цікаво, зміг (ла) би. 
    • Я вже працюю в цьому напрямку. 

Додаток 2  
Вісім заповідей творчої особистості.

1.Будь господарем своєї долі.
2.Досягни успіху у тому, що ти любиш.
3.Додай свій внесок у конструктивну справу.
4.Будуй свої відносини з людьми на довірі.
5.Развивай свої творчі здібності.
6.Культивуй у собі сміливість.
7.Піклуйся про своє здоров'я.
8.Не втрачай віру в себе.

Категорія: Українська мова та література. Зарубіжна література | Додав: hmelena
Переглядів: 2026 | Завантажень: 306 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наше опитування
З якою метою ви відвідуєте наш сайт?
Всього відповідей: 123

Форма входу

Пошук

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Новини osvita.ua

Час життя сайту


Наша адреса: 92913,КЗ "Красноріченський ліцей",кв.Верстатобудівників,5 смт.Красноріченське Кремінського р-ну Луганської обл © 2024
Сайт створено вчителем математики Прошельцовою О.А
Створити безкоштовний сайт на uCoz