Создание горизонтального CSS меню без изображения
КЗ "Красноріченський ліцей"Субота, 18.05.2024, 06:57

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Методичні матеріали | Реєстрація | Вхід
Захист дітей

Меню сайту

Категорії розділу
Управління школою [58]
Виховна робота [73]
Музей школи [3]
Українська мова та література. Зарубіжна література [49]
Фізика. Біологія. Географія. Хімія. Природознавство. Економіка [125]
Математика. Інформатика [46]
Іноземні мови [20]
Історія. Право. Громадянська освіта [42]
Початкові класи [68]
Захист України. Фізична культура. Основи здоров`я. Трудове навчання. Технології [51]
Мистецтво [12]
Гурткова робота [1]
Готуємось до атестації школи [9]
Психологічна служба [4]

Блог вчителя

Тести до ЗНО

Математика дистанційно

Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Блог вчителя історії

Соціально-психологічна служба

Дистанційне навчання

Головна » Файли » Українська мова та література. Зарубіжна література

Система творчих завдань патріотичної спрямованості на уроках зарубіжної літератури
[ Викачати з сервера (62.5 Kb) ] 10.12.2015, 23:00

Формування в учнів патріотичної складової успішно вирішується на уроках та позакласних заходах зі світової літератури. Літературні твори – це один з найдоступніших для дітей видів мистецтва, який тісно пов’язаний з життям, порівняно легкий для сприймання і розуміння, має великий виховний потенціал. Щоб художній твір виконував свої функції, дітей необхідно підготувати до його сприйняття. Патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується, зазначав В. О. Сухомлинський. Курс світової літератури багатий на можливості формування почуття обов’язку. Словами Сент-Екзюпері він промовляє до читачів: „Ми відповідаємо за тих, кого приручили”. Вальтер Скотт звертається до сторінок свого роману „Айвенго” з „чоловічим” постулатом: вмійте захищати жінку, поважайте людину не за її національність, а за її моральні якості. Микола Гоголь дає можливість морального вибору своїм героям, але забороняє піднімати руку на своїх рідних – братів, батьків, товаришів.

Урок зарубіжної  літератури – це урок виховання громадянськості, почуттів добра і краси, утвердження високих моральних ідеалів, формування гармонійно розвиненої особистості, активної життєвої позиції школяра. Завдання словесника полягає в тому, щоб засобами художнього слова зуміти знання  перетворити в переконання, зробити ці ідеї осмисленими, усвідомленими, глибоко продуманими.

Так, протягом  останніх років склалася  своєрідна система  творчих завдань громадянсько – патріотичного спрямування. Пропоную ознайомитися з  найбільш цікавими  видами  творчих робіт учнів.

У 5 класі  дітям пропоную :

  • Скласти, записати, проілюструвати збірочку загадок своєї родини
  • Скласти невеличку розповідь: “ Якби я був чарівником, кого зі своїх друзів нагородив? За що? Чим?
  • Створи поетичну  збірку своїх улюблених поезій про природу. Дай назву збірці, проілюструй її.
  • Готуємо театральні промінчики і даруємо їх малюкам  після вивчення повісті « Ніч перед різдвом»
  • Флешмоб до дня рідної мови з закладинками: « Рідне слово». «Рідна пісня» «Рідні квіти» для  різних письменників, як вони були повязані з Україною.

І нехай діти слухають спів соловейка, цвіркуна, чи сопілку під час вивчення творів Андерсена та  Кітса.

 

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ

подорожі на веселому потязі із зупинками – цікавинками

 5 клас – підсумковий урок - проект

Зупинка «Юні ерудити»

  • Вікторина «Люби, вивчай свій рідний край, прислівя та приказки згадай».
  • Містечко Кросвордія  і Ребусиндія .

Зупинка  «Майстерня Олівця –Малювця»

  • Чарівні перетворення білого аркуша. Гра – загадка « Відгадай прислівя» « Відгадай загадку» «Відгадай казку».

    Зупинка «Театральна»

  • Поетичне намисто. Вірші  поетів рідного краю.
  • Казка вчить як на світі жить. Теаральна мініатюра.

Зупинка «Музична»

  • Пісня про Україну та світ.

 

У 6 класі :

  • Підготуй відеоряд  про життя, побут, звичаї українців.
  • Склади ілюстровану схему “Ідеал людини Ж.Верна”
  • Спробуй написати присвяту герою – мандрівнику.
  • Підготуй повідомлення на тему: “Чи є у людей, зображених Р. Бредбері, шанс змінитися на краще.”
  • Створити   колаж  «Справжні життєві цінності» до казки “Маленький принц” (групова робота).
  • Напиши невеличке оповідання про майбутнє. Яким ти його уявляєш? Яким буде суспільство? Які проблеми хвилюватимуть людство? ( після .бредбері « Посмішка»)
  • Творча уява « Я малюю ...» (зиму, осінь. Весну, але поетичними рядками» 

Вихованню особистості, формуванню особистих якостей людини-патріота допомагають такі розділи програми зі світової літератури у 7 класі : «Героїчні пісні й балади у світовій літературі», «Героїчне минуле у літературі», «Україна та її історія в літературі», «Мистецтво бути людиною», «Література проти війни».

Твори-взірці патріотизму та боротьби за незалежність, відстоювання гідності й свободи особистості, уславлення подвигу народу у боротьбі проти загарбників: М. Гоголь «Ніч перед Різдвом»,  Р.М. Рільке  «Пісня про правду»,  А. Міцкевич «світязь»         А. Міцкевич «Альпухара», Р. Стівенсон «Вересовий трунок»,В. Короленко « Сліпий музикант», Вальтер Скотт «Айвенго», Г. Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...», Р. Кіплінг «Якщо...».

Види творчих робіт :

·        Створи добірку ілюстрацій “Природа у повісті “Тарас Бульба”.

·        “На це варто витрачати час  (…? !)”: постав  один із знаків і закінчи роботу роздумами  з   власного досвіду. (За новелою “Останній дюйм” Д.Олдріджа)

·        Напиши твір – роздум за однією з тем : “Як порозумітися з людиною?”, “Їм обом потрібен час…” , “Милосердя : норма життя чи поодинокий випадок?”.

·        Збери інформацію для шкільного музею “Участь моїх рідних у Великій Вітчизняній війні”.

·        Створи поетичну сторінку : “Поезія обпалена війною…” . Добери фото, ІПідготуй літературну сторінку “Моя улюблена балада”, на якій розмісти інформацію про твір, автора, цікаві моменти, ілюстрацію тощо

·        Елемент заключного уроку: Ці квіти тобі, Україно! Які квіти могли б подарувати письменники нам, сьогоднішнім. Укладаємо букет, уквітчуємо ним карту України.

У 8 класі

·        Напишіть уявного листа  нащадкам від імені Вергілія. Розпочніть його цитатою з епітафії: “Я оспівував пасовиська, села і героїв”.

·        Створіть сторінку : “Афоризми від…”

·        Напишіть твір – роздум “Моральні принципи давніх римлян, що знайшли своє відображення в образі Енея”.

·        Створити візитку “Види давньогрецької лірики”.

·        “Прометей – світла людина”. Твір – мініатюра про сучасника або історичну особу, чиє життя можна порівняти з життям Прометея.

·        Оформіть поетичну сторінку  про природу, використовуючи вірші Лі Бо.

·        Адресовані людям вірші – найщиріший у світі лист.”(Ліна Костенко). Напишіть листа сучасникам , від імені Омара Хайяма, використовуючи його поетичні рядки.

·        Напишіть твір – мініатюру “Чи готовий я вирушити в похід разом з Дон Кіхотом?”

·        9 клас:  Створення  карти заочної подорожі « Шляхами Сковороди»

·        Уласти  словничок « Перекладацький дивограй» - особливості перекладу творів зарубіжної літератури вітчизняними перекладачами.

·        Поетичний всеобуч: « Мої спроби» - перекладаємо українською.( цей елемент використовувала на заняттях літературного гуртка.

10 клас:

·        “Волт Вітмен був не тільки речником Америки. Він був її дзеркалом”. (В.Коротич)

·        Створіть поетичну сторінку “Волт Вітмен – “дзеркало Америки”(випишіть цитати з поезій В.Вітмена, що найповніше характеризують тематику його творів, коротко прокоментуйте їх).

·        Створіть сторінку-враження “Всі барви й кольори, всі аромати й тони в поезії чистого мистецтва”(процитуйте улюблені вірші, напишіть про свої власні враження).

·        Висловте свою думку: що таке Краса і де її шукати?(Використайте поетичні ряди Створіть літературний портрет ліричної героїні з “Реквієму” А. Ахматової для уявної галереї літературних портретів героїв ХХ ст.

·        Намалюйте малюнки-асоціації до прочитаних творів, визначивши в них авторське начало.

·        Створіть сторінку комп'ютерної публікації або запропонуйте матеріал до неї на тему: ”Любов – це серце усього” (В. Маяковський), у якій розкажіть про свої враження від поезії “Срібної доби”.

·        Створення збірки – презентації « зарубіжні письменники і Україна»

Цей проект присвячений життю та діяльності видатного поета та художника, чия літературна спадщина вважається основою української літератури й сучасної української мови. У роботі над проектом учні проведуть дослідження життя і творчості  Т.Г.Шевченка, познайомляться з Шевченком-художником, проведуть віртуальну екскурсію місцями Кобзаря, відтворять поетичну діяльність письменника у  власних малюнках та поетичних творах. 

Участь у проекті допоможе визначити значення Т. Г. Шевченка в українській мові та літературі.

Учні презентують свої роботи:

- «Гумористичні струни Кобзаря»

- «Жінки в житті і творчості Шевченка»

- «Образ Тараса Шевченка у творах поетів Луганщини»

- «Штрихи пера і фарби у творах Шевченка»

- «Шевченко – художник»

- «Географічними місцями  Тараса Шевченка»

- «Музика і Шевченко» -

-  «Тарас Шевченко – громадський діяч»

- «Пам'ятники Тарасу» 

Формування у підлітків духу патріотизму, незалежності, відчуття власного «Я» відбувається в процесі уроку та у позакласній роботі зі світової літератури,  якщо націлювати школярів на пошуки подібності літературних образів з реальними героями та аналізувати їх вчинки.

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Українська мова та література. Зарубіжна література | Додав: Qri
Переглядів: 1361 | Завантажень: 42 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наше опитування
З якою метою ви відвідуєте наш сайт?
Всього відповідей: 123

Форма входу

Пошук

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Новини osvita.ua

Час життя сайту


Наша адреса: 92913,КЗ "Красноріченський ліцей",кв.Верстатобудівників,5 смт.Красноріченське Кремінського р-ну Луганської обл © 2024
Сайт створено вчителем математики Прошельцовою О.А
Створити безкоштовний сайт на uCoz